Bokcirkel - hur hitta/starta?

Jag skulle så gärna vilja vara med i en bokcirkel/bokklubb IRL där man träffas och diskuterar böcker. Har googlat en del men det enda jag hittar är bokklubbar på nätet och det är inte alls det jag är ute efter. Hur gör man för att dra igång nåt alt hitta nåt? Är det nån här med erfarenhet av bokklubbar?

Jag har en. Vi startade genom att bjuda in vänner som i sin tur bjöd in andra vänner. Nu är vi ett gäng rödvinsälskande ärkefeminister dom diskuterar vilt var 6:e vecka.
Vi har en fb-grupp för röstning och datumbestämmande.
 
@Monstermom Jepp, är 08:a och bor i en lite ruffig förort. Vet inte hur stort intresset skulle vara för att läsa på svenska [men hallå idé! så länge böckerna finns på flera språk kan ju alla läsa på sina hemspråk bara!] där jag bor, men jag kan ju alltid bredda och försöka ragga folk från hela förorten och inte bara närområdet :).

Och jag bokcirklar gärna mer än jag redan gör!
 
Jag har en. Vi startade genom att bjuda in vänner som i sin tur bjöd in andra vänner. Nu är vi ett gäng rödvinsälskande ärkefeminister dom diskuterar vilt var 6:e vecka.
Vi har en fb-grupp för röstning och datumbestämmande.

Inte är du medlem i Rödvinsbokcirkeln?!
 
Jag har en. Vi startade genom att bjuda in vänner som i sin tur bjöd in andra vänner. Nu är vi ett gäng rödvinsälskande ärkefeminister dom diskuterar vilt var 6:e vecka.
Vi har en fb-grupp för röstning och datumbestämmande.
Så gjorde jag också! Mycket trevligt och jag har fått en hel hög nya vänner!
 
Jo, men den heter inte så officiellt vad jag vet:D
men visst fasen dricks det rödvin. Och vitt vin. Och öl. Och när nån är gravid en och annan Cola/bubbelvatten.

Jag vet bara att jag följer ett Instagramkonto som heter så, men såvitt det verkar är det ett officiellt namn för den cirkeln, och jag skulle säga att 98 % av de dryckesfoton som visas är rött vin. :D
 
Jag är gärna på i Sthlm om man på ngt sätt kan kombinera detta event med tex vinprovning! ;) :angel:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 959
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Bee
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 289
Senast: Klara
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp