Bokföringsprogram

Suspiria

Trådstartare
Kan ni rekommendera något enkelt bokföringsprogram?
Det gäller en mindre enskild firma, fakturering behövs inte utan bara kunna bokföra in och ut, egna uttag osv.
 
Vad är du villig att lägga på ett? Jag har Visma eEkonomi själv och är jättenöjd, dock använder jag en hel del funktioner i det, så för mig är det väldigt prisvärt och de har en fantastiskt bra support.

Men är det såpass lite du beskriver kanske det är onödigt, om du inte planerar att utöka verksamheten. Beroende på hur mycket affärer du gör på ett år, kanske det till och med är enklare att hålla bokföringen analog, om du enbart säljer via kassasystem? Och i så fall hålla nåt enkelt ekonomiskt dokument i t.ex Excel för momsredovisningen.
 
Vad är du villig att lägga på ett? Jag har Visma eEkonomi själv och är jättenöjd, dock använder jag en hel del funktioner i det, så för mig är det väldigt prisvärt och de har en fantastiskt bra support.

Men är det såpass lite du beskriver kanske det är onödigt, om du inte planerar att utöka verksamheten. Beroende på hur mycket affärer du gör på ett år, kanske det till och med är enklare att hålla bokföringen analog, om du enbart säljer via kassasystem? Och i så fall hålla nåt enkelt ekonomiskt dokument i t.ex Excel för momsredovisningen.
Åh vilken bra tråd :) Jag har ett litet AB och jag är också ute efter ett enkelt bokföringsprogram. Vad får du betala för ditt?
 
Jag har bytt från Visma till Zervant och är än så länge nöjd med det. För mig är det enklare att hanter Zervant och jag har fått mer funktioner till lägre pris.
 
Åh vilken bra tråd :) Jag har ett litet AB och jag är också ute efter ett enkelt bokföringsprogram. Vad får du betala för ditt?
Jag betalar drygt 2000 kr/år, men då har jag några tilläggsfunktioner också. Det går som sagt säkert att hitta billigare program, men jag tycker om programmets utformning, funktionerna och även supporten. Och med min omsättning är den summan såpass liten ändå att det inte har någon större betydelse.

Men kolla vilka program som erbjuder att man testar gratis, Visma gör det, och säkert fler också, så kan man ju kolla in programmen och se vilket som passar en bäst.
 
Bokis. Kostar 125 kr per år och har alla grundläggande funktioner som krävs, om man inte har några speciella krav på ekonomisk rapportering till andra (ffa är periodiseringar av rapporter något som inte riktigt går att ordna). Väldigt enkelt, lätt att förstå men det finns inga "fancy" funktioner att tillgå.

http://www.bokis.info/

Har använt det i över 10 år och har inte haft något alls att klaga på.
 
Bokis. Kostar 125 kr per år och har alla grundläggande funktioner som krävs, om man inte har några speciella krav på ekonomisk rapportering till andra (ffa är periodiseringar av rapporter något som inte riktigt går att ordna). Väldigt enkelt, lätt att förstå men det finns inga "fancy" funktioner att tillgå.

http://www.bokis.info/

Har använt det i över 10 år och har inte haft något alls att klaga på.
Fast det verkar vara för Enskilda Näringsidkare bara? Eller funkar det till AB också? Kunde inte riktigt urskilja på hemsidan.
 
Det såg simpelt ut, och billigt dessutom!
Hur är supporten?

Jag har prova på hos visma nu men förstår inte mycket, är å andra sidan ny i denna värld.
Det jag behöver är basfunktioner bara, antar jag?

Kan man byta bokföringsprogram utan större krångel, om man ångrar sig efter tex ett halvår och då vill prova något annat?
 
Det såg simpelt ut, och billigt dessutom!
Hur är supporten?

Jag har prova på hos visma nu men förstår inte mycket, är å andra sidan ny i denna värld.
Det jag behöver är basfunktioner bara, antar jag?

Kan man byta bokföringsprogram utan större krångel, om man ångrar sig efter tex ett halvår och då vill prova något annat?

Supporten är noll, det är inte som de andra större aktörerna.

Målgruppen är nog de som kan bokföra, vill ha enklast möjliga program som är godkänt och betala så lite som möjligt.
Det går att använda även för AB, men det gäller att man har låga krav på möjlighet att skapa rapporter.
 
Jag har prova på hos visma nu men förstår inte mycket, är å andra sidan ny i denna värld.
Det jag behöver är basfunktioner bara, antar jag?
Kolla deras instruktionsfilmer. :) Är du helt ny och inte förstår är det nog bra att skaffa information om hur man bokför korrekt, vad som ska vara med och varför, då är det ju inte bara ett visst program du behöver lära dig, utan syftet med alla funktioner.
 
Supporten är noll, det är inte som de andra större aktörerna.

Målgruppen är nog de som kan bokföra, vill ha enklast möjliga program som är godkänt och betala så lite som möjligt.
Det går att använda även för AB, men det gäller att man har låga krav på möjlighet att skapa rapporter.

Förtydligande; programmet är så enkelt att använda så man behöver ingen support. Däremot måste man kunna grunderna i bokföring och hur man gör och vilka regler som gäller. Sån support finns inte. Den är dock oftast tillgänglig via Google eller Skatteverket.
 
Kan ni rekommendera något enkelt bokföringsprogram?
Det gäller en mindre enskild firma, fakturering behövs inte utan bara kunna bokföra in och ut, egna uttag osv.

Jag är kassör i min islandshästförening och vi använder Swedbanks ebokföring. Enkelt och smidigt. Jag är van att jobba i mer avancerade program med fler funktioner men detta funkar ypperligt till den lilla bokföring jag gör för klubben :)
 
Kan ni rekommendera något enkelt bokföringsprogram?
Det gäller en mindre enskild firma, fakturering behövs inte utan bara kunna bokföra in och ut, egna uttag osv.
Vad är det för slags firma där du inte behöver skriva fakturor? Ursäkta att jag är näsvis..... Jag har också företag och trodde i min ENFALD att det räckte med de utförliga kvitton jag och varje kund får från Tictail, med allt redovisat inkl moms osv. Men nädå. Det räckte inte för Skattemyndigheterna varvid jag omgående fick sitta och skriva ut x antal fakturor = några hundra.....
 
Använder Xdesk. Dock Lön- och Faktureringsmodulerna, men jag tycker de är så bra att jag rekommenderar provtiden för Bokföringsmodulen.
 
Vad är det för slags firma där du inte behöver skriva fakturor? Ursäkta att jag är näsvis..... Jag har också företag och trodde i min ENFALD att det räckte med de utförliga kvitton jag och varje kund får från Tictail, med allt redovisat inkl moms osv. Men nädå. Det räckte inte för Skattemyndigheterna varvid jag omgående fick sitta och skriva ut x antal fakturor = några hundra.....
Om allt går via kassasystem så slipper man ju, men det är det enda jag kan komma på. Annars är det ju fakturor som gäller oavsett betalningssätt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: Otherside
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Bee
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
212
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp