Blev faktiskt ett par böcker till i mina hyllor också, trots allt!

lugn-och-fokuserad-hund.jpg
+
9789113038773_200


Lite skillnad mot de många kilon det brukade bli en gång i tiden, armarna hade domnat innan man kom hem. Men nånting är nånting! :D
 
Den här låter onekligen intressant.. Nedan från DN

"Svetlana Aleksijevitj
”Kriget har inget kvinnligt ansikte”
Övers. Kajsa Öberg Lindsten Ersatz

Sade jag att Orwell är tidernas reportageförfattare? Dumt, Aleksijevitj är minst lika bra. Egentligen går det utmärkt att läsa vilken som helst av hennes böcker. Alla är enastående. Eller läsa dem i svit, tillsammans utgör de ett mäktigt körverk över den sovjetiska människan."
Den boken köpte jag för ett tag sen (ett halvår sen) och jag älskar den! Eller älskar är nog fel ord,men den berör mig... En sån bok som inte går att sträckläsa utan jag måste lägga ifrån mig den efter ett tag och tänka igenom det jag läst...
Är sugen på att köpa resten av hennes böcker också men just denna kändes mest intressant (MÖP)
 
Den här gamla tanten säger at bokrean för 30 år sedan var magisk. Det var årets stora händelse för en bokälskare. Man köpte för mer pengar än man egentligen hade...
Nu är det urvattnat skit och en massa specialtryckta upplagor.

Strosade in på en bokhandel när vi besökte stora köpladan. Hittade en Karin Brunk jag inte läst och Ved av Lars Mytting - alla vedeldares bibel tydligen.

Dessutom köpte jag en engelsk lättsam pocket till kompisen från Liveerpool som inte bott i England på många år utan varit i Grekland och nu i Sverige. Hon behöver läsa engelsk lättsam förströelselitteratur :D
 
Jag är också sugen på Aleksijevitjs böcker, men har inte kommit mig för att handla dem ännu. En snabb vända på rean resulterade hittills i en bok om de nya dödssynderna av Stefan Einhorn och Stora boken om trädgårdsprojekt. :)

Och eftersom jag alltid strävar efter att vara en patologiskt objektiv jurist, tänkte jag att också van der Kwast skulle få komma till tals, så jag investerade även en mindre summa pengar i hans bok om Quick-utredningarna. Därmed inte sagt att jag kommer att tycka att han har rätt, men det kan vara intressant att se vad han har att säga mot övriga inlägg i debatten. Kanske.
 
Jag är också sugen på Aleksijevitjs böcker, men har inte kommit mig för att handla dem ännu. En snabb vända på rean resulterade hittills i en bok om de nya dödssynderna av Stefan Einhorn och Stora boken om trädgårdsprojekt. :)

Och eftersom jag alltid strävar efter att vara en patologiskt objektiv jurist, tänkte jag att också van der Kwast skulle få komma till tals, så jag investerade även en mindre summa pengar i hans bok om Quick-utredningarna. Därmed inte sagt att jag kommer att tycka att han har rätt, men det kan vara intressant att se vad han har att säga mot övriga inlägg i debatten. Kanske.

Just den Einhorn var jag lite besviken på när jag läste den, annars brukar hans böcker alltid vara läsvärda (taskig jag är som skriver ner ditt fynd).

Igår hämtade jag de fyra böcker av Aleksijevitj som jag beställt på rean.
 

Liknande trådar

Tjatter Eller vad saknar du? Jag saknar att sova över hos kompisar sådär som jag gjorde (eller de hos mig) när vi var barn och tonåringar. Så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 947
Senast: Takire
·
  • Artikel
Hästnyheter Det största, svenska namnen saknas när SM i fälttävlan börjar i morgon, lördag. För tredje året i rad arrangeras mästerskapet av Gärds...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag har sett de hittills sända programmen om "Den svenska konsten att döstäda". Jag tycker att de är lite svamliga faktiskt (även om...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Finns det någonting i ert liv som ni fortfarande saknar och sörjer över så det hugger i hjärta och själ? Något man inte kan tänka på...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 998
Senast: raggsock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp