"Min" bokhandel hade 40% rabatt på hela sortimentet så jag plockade åt mig en del. Mest glad är jag över Gillian Flynn böckerna som fick billigt och en YA jag länge suktat efter.

Var inne en sväng i de större bokaffärerna också men tycker att rean överlag är ganska dålig. Kanske är jag för bortskämt med det här med 40% på allt :p
 
Någon som shoppat något på bokrean?
Vad tyckte ni om årets rea? Saknades något eller var den bra?

Jag råkade befinna mig i civilisationen några dagar före rean, men har sett att några av mina favoriter skulle reas ut. De har också nämnts här: Lena Andersson och Sara Stridsberg. Jag var också som förtrollad vid Tom Malmquists bok " I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv" som jag läste för en tid sedan. Just nu läser jag en klassiker, Kallocain av Karin Boye som jag undrar varför jag inte läst förut. Så nedrans välformulerad, och i varje situation finns en mångtydighet som gör det omöjligt att döma och som gör att hjärnan får snurra ett extra varv.
 
Någon som shoppat något på bokrean?
Vad tyckte ni om årets rea? Saknades något eller var den bra?

Jag får egentligen inte köpa några böcker utöver de jag läser i min bokcirkel. På grund av sjukligt bokköpande ;) Men jag beställde iaf Mera vego, Tio lektioner i matlagning, Jag är en tjuv och Kriget har inget kvinnligt ansikte.

Saken är också den att jag inte tycker så mycket om inbundet längre, för de är så osmidiga. Och då är det inte någon större idé med rean. Typ.
 
Jag väntar hem Knausgårds Min kamp 4 och 5, äntligen blir serien komplett i bokhyllan och jag kan läsa vidare. Ska också skaffa Det gröna skafferiet, Lundells Visenterna (den har en sån där storlek och ett sånt format som inbunden bok att jag bara inte kan låta bli den, det är en Bok) Alice Munroes Tiggarflickan och Sara Lövestams Grejen med verb.

:love:

Vänta, jag tror det var en till. :cautious: Jag återkommer.
 
Kopierar in mitt svar från en tråd med samma tema på ungdom :)

Shoppade loss på bokus :)
Yoga - en kvart om dagen
Rätt ur jorden - en handbok i självhushållning
En julsaga - ljudbok :love:
You had me at hello
Den fantastiska berättelsen om fakiren som fastnade i ett ikea-skåp

Och sen beställde jag en bok som inte var på rean, anesthesia and analgesia for veterinary technicians :D
 
Har kikat lite på bokrean nu. Hittade en bok som slank med månadens beställning (köper böcker till ungarna, Draktränaren. På engelska till tonåringen och på svenska till lillungen, en bok var varje gång jag får lön), en bok om vårt solsystem. Lillungen är väldigt intresserad av rymden.

Tänkte kika på annan bokhandel också, men tror inte jag hittar så mycket annat jag vill ha. Bokrean har för mig förlorat ganska mycket av sin mening. Det är överlag så himla lätt att få tag på billiga böcker ändå.
 
Någon som shoppat något på bokrean?
Vad tyckte ni om årets rea? Saknades något eller var den bra?
Känner mig lite gnällig när det gäller bokrean, det är ju samma böcker överallt och de är stora blanka och fluffiga, populära och tar upp mycket plats. Vissa specialtryckta för rea? Jag gillar små böcker som är matta i tonen och har massivt papper och är fynd :) Och inte tar upp en massa plats i bokhyllan för det har vi inte. Vet inte om det är jag eller bokrean som förändrats. Men jag har inte tittat mer än på nätet "tips om de tio bästa bokreaböckerna" och vet inte om jag tänker göra det heller.

(Helt onödigt att ta upp hyllplats för en stor hårdpärmsdeckare som tar två dagar att läsa max när man kunde lånat på biblioteket eller köpt en pocket. Kokböcker veknar jag lite inför iofs). (Om någon sett rea i fantasy och sci fi pockethyllan så rusar jag dit direkt)
 
Ja bokrean var typ årets höjdpunkt.
Sen på den lokala affären satte de ner priserna på i stort sett alla böcker inser jag nu.. dvs det kom inte speciellt upptryckta böcker som nu. Utan då hade jag gått och spanat på dyra böcker länge som typ blev halva priset.
Exakt, intressanta böcker om historia och kanske någon fakta om hästar. Nu känns det som att det bara är uppblåsta coffee table books utan att det står någonting i texten. Ska det vara historia vill jag ha någonting massivt (o kvinnofokus gärna såklart :)) (inte en Dick Harrison till).

(ush inte bokrea men jag köpte en svensk bok om sitsen på internet som det varit mycket reklam för, den tog jättemycket plats och var helt informationsbefriad, bara bilder och lite -och så kan man ju göra såhär, kanske, om man vill, jaha?).
 
Svetlanas fem böcker, Sapiens, mitt matematiska universum, lite "verklighetsbaserade" böcker (jisses vad säger man?), varg bland vargar och wolf hall + uppföljaren... Typ det har jag beställt/köpt... Föredrar att loppa på loppis för 5 kr/st... Bokrean känns ganska dyr när jag är van det :o
 
Jag hittade några böcker till min stora förvåning :D
En helt okänd pocket (kan ju vara värt 19 kr tänkte jag), en av Marvelins böcker som jag har velat läsa ett tag (tack för tipset där @Mammas ), 10 lektioner i matlagning, samt att det kom med två böcker till min sambo - en öl-reseguide och en guide till Skottlands destillerier :up: Så jag är ändå något sånär nöjd om än inte riktigt lika exalterad över bokrean som jag brukade vara.
 
Jag spontanfyndade "femte vågen" på lokala icaaffärens bokrea för 39kr.

dottern 13år beställde 7 böcker på adlibris för sina egna pengar :)
Korpringarna 1 : Odinsbarn 99,00 kr
Saker som aldrig händer 29,00 kr
Pappersstäder 69,00 kr
Rör mig inte! 51,00 kr
Det händer nu 29,00 kr
Frost 59,00 kr
Rädda mig inte! 51,00 kr
Ja hon är i slukaråldern ;)
 
Är det bara inbillning eller var bokrean bättre tidigare? Jag kommer ihåg att jag älskade bokrean för ca 20 år sedan då jag var i tonåren...
eller det kanske är det vanliga "det var bättre-förr".. :confused:

Jo, bokrean var årets stora hit för 20 år sedan.
Jag tycker egentligen inte den blivit sämre, men jag har fler böcker redan och kanske har blivit lite kräsnare i vad jag vill köpa.
Varje år är det en hel del riktigt intressanta böcker - men många gånger har jag redan köpt dem till fullpris.
Deckare kommer det ju med intressanta varje år, men jag har blivit betydligt mindre flitig i att KÖPA deckare; dem lånar jag som regel i stället.

Nu har jag - vilket jag inte hade tänkt göra - beställt Aleksijevitjs böcker, började nämligen läsa "Zinkpojkar" igår kväll och språkbehandlingen var mycket trevlig så då blir det resten också.
 
Har du kollat sciencefictionbokhandeln, de har ju också rea? Har inte kollat deras katalog, men har svårt att tänka mig att de rear något annat i alla fall. :D
Hmmm nej, bor i lite fel stad för att det skulle vara enkelt att svänga förbi, men det var en intressant idé i övrigt. Vi har en lokal trevlig bokhandel också av liknande format som kanske rear lite.
 
Du tycker inte om att handla online?
Nej inte egentligen, jag gillar att rota i saker och vända på dem. Jag köper ofta på nätet när jag vet vilken bok jag vill ha, men det händer praktiskt taget inte att jag vill ha en bok i allmänhet och då hoppar in och letar på nätet.

Kläder är lustigt nog lättare att näthandla för mig än böcker (så länge antalet klänningar tex är begränsat så man slipper titta i evigheter), man kan ju enkelt se en bild på plagget, zooma, läsa om tygkvaliten och välja storlek (där jag handlar kläder kan man också välja hur det ska sitta över bysten och ändan). Böcker är en annan sak, där ser man ju hur de ligger i affären och om ägaren rekommenderar boken ligger den på ett ställe tex och ett annat om den är ny och står i hyllan om den är äldre. Man kan bara kasta ett öga på en hel sektion och veta om man ska leta där eller inte idag, behöver inte klicka från sida till sida. Dvs en bokaffär med själ (intresserad ägare/personal) som SF-bokhandeln eller UEB.
 
Jag har inte hittat något på någon bokrea i år som jag vill köpa :(
Antingen är det fel på bokrean eller på mig... :nailbiting:
 

Liknande trådar

Utrustning Tips på något hållbart? Jag köpte ett på Börjes som de var rea på just då för runt 3-400kr har jag för mig, men nu efter några månader...
Svar
18
· Visningar
842
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 987
Senast: mumin
·
IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
367
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp