Boll som inte går att bita sönder

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare CA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 5 018
Sv: Boll som inte går att bita sönder

Det är just ihåliga bollar som varit strul med då hon klipper sönder dem efter ett par gånger.

Men, det skadar ju inte att prova, bollarna är ju inte så dyra som tur är :D

Jag tror att matrialet gör att de inte går sönder, när de tuggar så ger bollen med sig och på så vis pressas den inte sönder. Men prova, det kanske är olika hur de tuggar på bollarna. Min boll håller än och då tuggar min flitigt och någon gång har det varit under en hel promenad. Den är tuggvänlig den här bollen. :)

Berätta gärna när du provat, om den håller för unghunds tugg också

Finns det bollar som håller? aldrig hittat någon..

Finns det bollar som håller? aldrig hittat någon..

Vad gör ni med bollarna om de inte håller?

Har bollar kvar som jag köpte när Piru var valp inte ett märke i snöret det är 7år sen snart.

Man ska väl belöna med bollen lite kamp sen tar man ju bollen i från hunden.

Jo, det är just belöningen som mördat de bollar min haft.
Hon får inte ligga och värma den, utan det är belöning, sen ska jag ha tillbaka den. Ändå har de inte hållt.

Snörena har jag kvar efter alla bollar, det är bara bollarna som fattas :D

Jo, det är just belöningen som mördat de bollar min haft.
Hon får inte ligga och värma den, utan det är belöning, sen ska jag ha tillbaka den. Ändå har de inte hållt.

Snörena har jag kvar efter alla bollar, det är bara bollarna som fattas :D

Går du på ÖoB då eller?

Har gappay,Bende sen några billiga alla har hållt.

Nu använder jag förvisso inte boll som belöning längre, men när jag gjorde det och Benjamin var unghund, så gick dom flesta sönder vid den korta kampstunden som vi hade. Han tar in bollen i munnen, biter ihop allt han kan (= bollen går sönder) inför kampen och sen när han dragit i någon sekund så är bollen ännu mer sönder..

Alla hundar biter och kampar olika ju. Jag har gett upp tanken på att ha bollar hela, så nu har jag dom bara som rena leksaker som ligger ute på tomten. Ingen boll håller alls länge, eftersom han strimlar dom vid fri lek numera.

Jag funderar på en boll från USA, som jag sett reklam för där. Den ska vara utvecklad för just Staffar, och bitsäker påstår dom. Återstår att se! Med tanke på att min har sönder bildäck så..

Man kan omöjligt bita sönder en hel gjuten gappay boll i kamp så är det bara!!!

Det kan hända om de får tugga att de kan ha sönder den men aldrig annars.

Nej, jag har ingen aning om just det märket. Det enda "kända" märket jag provat var från Kong, men det höll inte i alla fall.

Jag gav som sagt upp! Nu får han tugga på dom bäst han vill, så använder jag annan belöning istället. Inte för att något motiverar honom direkt mycket, men litegrann i alla fall.

Troligtvis har det varit bollar av lite sämre kvalitet :D

Men måste köpa en boll nu snarast, så skall kolla efter Gappay hos djuraffären här. Annars blir det i sommar då det är utställning på Ryda, då vet jag att det finns en hel del Gappaybollar i flera av montertälten.

Liknande trådar

Övr. Hund Slänger upp en till tråd med tema belöning! Min staffe är helt galet tuggig, vilket blir en nöt för mig att knäcka i apporteringen...
Svar
16
· Visningar
1 664
Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när... 2
Svar
29
· Visningar
9 422
Senast: Sol
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på... 2
Svar
31
· Visningar
6 869
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka