Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om inte nån råkar avslöja sig som siare dag1 - för då skulle jag som ulv ha svårt att hålla tassarna i styr ;)

men lite eftertänksamhet är ju aldrig fel - du var tex med till slutet i leken innan ;)
Precis, om någon gör något som sticker ut så går även jag på det och det gäller oavsett vilken sida jag är på. Jag vill ju hjälpa min sida att vinna så mycket jag kan. :angel:

Ja, tack vare min kära tvilling som offrade sig för mig fick jag vara med till slutet i förra leken :cry: :D

Tycker helt ärligt att det var helt ok att bli käkad tidigt den här gången då jag varit med länge i lekarna ganska ofta på slutet. Då är det bättre att de som är nya eller återvänder får vara med länge så att de tycker att det är kul och fastnar för det här... :sneaky: :angel: (Jag är ju redan fast... :crazy: O_o).
 
Precis, om någon gör något som sticker ut så går även jag på det och det gäller oavsett vilken sida jag är på. Jag vill ju hjälpa min sida att vinna så mycket jag kan. :angel:

Ja, tack vare min kära tvilling som offrade sig för mig fick jag vara med till slutet i förra leken :cry: :D

Tycker helt ärligt att det var helt ok att bli käkad tidigt den här gången då jag varit med länge i lekarna ganska ofta på slutet. Då är det bättre att de som är nya eller återvänder får vara med länge så att de tycker att det är kul och fastnar för det här... :sneaky: :angel: (Jag är ju redan fast... :crazy: O_o).

Jag är lite ambivalent i frågan... Senaste gångerna har jag ju fått vara kvar till slutet, så jag är inställd på att åka tidigt snart. Samtidigt så blir jag, varje gång jag får min roll, som ett småbarn. "Jag är viktig! Jag måste vara kvar". ;)
 
Man kan ju lugnt säga att det finns några olika scenarior just runt självmordsbombaren.

Antingen går lynchen mot den och den bombar
Eller mot någon annan och den bombar

Lynchen fortsätter - alla får rösta om
Lynchen avbryts - ingen blir lynchad
Den som står näst i tur på listan blir lynchad

I just den här leken med så få onda - vi var ju bara 3 på 13 spelare så kändes det rimligt att lynchen avbröts tycker jag.

Går lynchen mot bombaren och den låtar sig lynchas kan den ta med en person. Går lynchen mot någon annan och självmordsbombaren bombar och tar med sig någon måste ju lynchen skjutas upp, i alla fall om någon av de döda fått röster eftersom man inte kan rösta på döda spelare. Samma sak om bombaren håller på att lynchas men bombar strax innan, lynchen måste dö skjutas upp eftersom flera röster är ogiltiga (ligger på en spelare som redan är död). Den som står näst på tur kan ju inte bli lynchad eftersom så många av rösterna är ogiltiga.

Om lynchen ska avbrytas helt, och inte bli av, måste ulvarna ha fått förmågan att stoppa en lynch. Den förmågan har ingenting med självmordsbombaren att göra.

Ni var ju kompenserade genom försvagade goda specialroller och självmordsbombaren. Vi diskuterade även psykopaten men den drar ju med en slumpvis vald god så självmordsbombaren är starkare.
 
Det är möjligt att självmordsbombaren har funkat så i flera andra lekar. Så var det inte helt i denna lek.
Vi frågade LL i detalj så att det inte skulle bli något knas. Och vi fick grönt ljus på att om bomben gick av precis innan DL så blev det ingen ny lynch.
 
Det är möjligt att självmordsbombaren har funkat så i flera andra lekar. Så var det inte helt i denna lek.
Vi frågade LL i detalj så att det inte skulle bli något knas. Och vi fick grönt ljus på att om bomben gick av precis innan DL så blev det ingen ny lynch.

Ja, alltså det har jag fattat ;) Men det verkar vara LL som missförstått mig och Paddan för vanligtvis är det inte så. Sen kan man som sagt lägga till möjligheten att stoppa en lynch men det har inte med rollen självmordsbombare att göra liksom.
 
Ja, alltså det har jag fattat ;) Men det verkar vara LL som missförstått mig och Paddan för vanligtvis är det inte så. Sen kan man som sagt lägga till möjligheten att stoppa en lynch men det har inte med rollen självmordsbombare att göra liksom.

Nä jag fattar att det var nog så det blev!
Vilken tur att det inte spelade nån roll eftersom lynchen ändå gick mot stackars mig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 578
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 359
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 026
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp