Bom Globus vs Albion

Sparvoga

Trådstartare
Har nu en Globus clicc cc bomvidd 36, har blivit rekommenderad att prova en Globus Esperanza bomvidd 34, vad skulle det motsvara på albion, tror att en sådan skulle passa min pålle, albion och globus är väl ganska lika i passform. Den ska vara omstoppningsbar och passa en rundrygg

Sv: Bom Globus vs Albion

Har nu en Globus clicc cc bomvidd 36, har blivit rekommenderad att prova en Globus Esperanza bomvidd 34, vad skulle det motsvara på albion, tror att en sådan skulle passa min pålle, albion och globus är väl ganska lika i passform. Den ska vara omstoppningsbar och passa en rundrygg

Albion passar hästar med rak rygg, så om du har en pålle med rund rygg så tror inte jag att en Albion passar.

Jag har MM (Medium-Medium) på min dressyrsadel (Albion) och det är "normal" bom.

/Lizzie

Hans rygg är rund men rak, så han ska ha en sadel som passar rak rygg, globusen han har nu är för takformade ryggar..

Jag blir galen på dessa sadlar...SUCK! har fått tag på 2 sadlar, båda albion legend en mw och den andra w... har dock inte provat någon av dom än...vilken tror du skulle bli bäst? ska försöka få "låna" båda och prova..suuuuuck!!

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 670
Senast: ylvalill
·
Utrustning Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så...
Svar
10
· Visningar
6 018
Senast: ankic
·
Utrustning Jag hade ut sadelprovare till min treåring igår och fick bekräftat att min nuvarande sadel (wintec cair, hopp) är för svängd. Tyvärr...
Svar
5
· Visningar
919
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka