bom på Olympic Jessica

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oopsie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 717
O

oopsie

Jag ska sälja en gammal Olympic Jessica som bara hänger. Bra sadel men jag använder den inte.
Den knarrar när jag böjer. Låter som läderknarr men det kan ju vara bommen. Sviktar lite i längdled, (men känns stadig o fast) men inte sidled. (Ska svikta lite på längden)

Knarret kommer när jag böjer men låter som kraftigt läder som gnids.

Jag har för mej att det är syntetbom. Någon som vet? Kan de knarra?

Jag ska ta den till sadelmakare men undrar om någon som är bra på sadlar har tips ang denna bom.

Sv: bom på Olympic Jessica

Jag kan berätta att nu gick jag igenom sadeln och det var lädret mellan bossorna och bommen (om ni förstår) som knarrade. Stoppade in en oljedränkt trasa där på varke sida och knarret försvann. Det var ju skönt. Men vad är bommen gjord av, vet nån det?

Liknande trådar

Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 288
Senast: Lavinia
·
M
Dressyr Hoppas att jag inte lägger tråden helt fel :( Har precis fått hem en Jessica olympic dressyrsadel som jag har köpt begagnad och jag...
Svar
6
· Visningar
1 811
Senast: flashlight
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 441
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka