Bomben som slog ner på rätt ställe.

Status
Stängd för vidare inlägg.
4620
Ibland blir inte saker som man tänkt. Plötsligt får man ett besked som slår så hårt att hela ens världsbild vänds upp och ner. Jag har tyckt att det funkat bra att jobba 75%. Tyckt mig vilja se en liten förbättring. Trodde läkarbesöket idag skulle bekräfta detta.
Så naiv jag känner mig nu. Läkaren tokdissade alla mina påståenden om att det inte är psykisk utan fysisk smärta jag har. Att jag är ett skolexempel på hur man mår vid utbrändhet, att kroppen försöker visar alla tecken på utmattning som finns.
För mig kom det som en bomb. Jag börjar inse att han har rätt, jag har inte blivit bättre, bara sämre. Mitt minne sviker mig totalt och jag kommer knappt ihåg vad jag sa till folk igår. Min koncentration funkar i 15 min, sen står det illamående och huvudvärk på schemat i en dag. Att jag i mitten av en mening glömt vad jag pratar om.
Han sjukskrev mig på heltid året ut. Jag blev så paff, satt en lång stund i bilen efteråt och grät. Grät för att jag är så misslyckad för att jag inte klarar av att jobba. Grät för att det känns som jag gjort bort mig. Men också av lättnad då det känns skönt att han satte ner foten och satte stopp för min dragkamp. Jag måste lyssna på honom helt enkelt, det är för tusan mitt LIV det handlar om.
Åkte hem och sov på saken någon timme. Vaknade med mitt illamående och den jobbiga känslan att behöva ringa chefen och berätta. Jag vet att hon knappt håller sig flytande själv så har så dåligt samvete för sjukskrivningen. Men samtalet blev bra, hon tyckte det lät som en bra plan som ska tas på allvar. Alla lösa trådar som hänger får jag skicka över till henne, sen får de lösa det med konsulter. Känns bra att ha haft samtalet, kände mig med en gång starkare och lugnare.

Tog och klädde på Zam alla reflexer som jag kunde hitta idag och gav oss ut i skogen. Läskigt med allt det där vita som landat på marken, och allt annat är säkert också farligt. Stod vid en brädhög i 5 min med en häst vars puls slog som en hammare. Men vi kom förbi upp till klätterbackarna och skulle precis börja gå ner sista biten när ett läskigt rådjur hoppade runt i skogen. Zam rusade fram, tappade fästet med bakhovarna och tog ett stort skutt fram. Där slutade jag tycka att det va kul med hans nerviga humör, plus att han fått skrapsår ovan kronranden bak. Vände hem samma väg och då va allt mycket mindre läskigt.

Vad tycker ni om min snygga utrustning idag? Kanske ska lägga upp den i tråden "dagens utrustning horse edition". Träns från Börjes, reflexer från Börjes, brösta från Börjes, sadelgjord från Börjes. Känns väldigt glammigt! :up:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 106
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 300
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 546
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp