Bomfria från Torison

Sv: Bomfria från Torison

Jag ska som sagt i en annan tråd köpa en Torsion Endurance :)
Brun med mockaundersida.
Köper den med fenders (westernstigläder) till så det blir 9925 kr allt som allt, jag har sparat länge.

Ja det klart det går om man är duktig på att sy :) (det är inte jag :D )

Nej alltså, jag ska skära till ett par TN Equalizer ilägg, de där ljusblå skumgummiliknande, och sedan lägga dem i fickorna på undersidan av sadeln. Om det går, det är bara en idé jag har fått så jag tänker testa :)
Ullpaddar är ju små paddar som typ Equalizer fast gjort av ull helt enkelt.

Japp, jag lovar att ta en bild, när jag nu får hem den där j-la sadeln :p

Kan tillägga att jag tycker den sitter kvar mycket bra vid uppsittning, har haft lite problem att andra sadlar glidit åt sidan men detta funkar super!

Nubuck är det. Vet inte hur lång tid det tar, jag har skickat mail och så flera gånger dom senaste veckorna, senast 8 dagar sedan, då fick jag svaret att hon förstår att det är frustrerande att vänta, och att hon skulle kolla och sedan höra av sig.
Men hon har inte hört av sig sedan dess så jag vill inte maila fler gånger och tjata.. :crazy:

Jag var inne på en Torison Trekking men har inte köpt någon ändå. Dock inte för att jag tyckte att den var dålig. Man känner hästen bättre än i en bomsadel och hästen går väldigt fritt och bra!!! Nackdelen är väl ppriset fast å andra sidan så har dom ett himla andra handsvärde. Man kan ju inte riktigt hoppa någon vidare i dom heller men jag tycker absolut inte ast det är dåliga sadlar!!!

va??? 8dagar shit ja måste ha min innan nästa helg ju..de skickade den i fredags hoppas verkkligen inte det tar så lång tid varför tar din så lång tid?
min sa de skulle komma på 3-4dagar.

När jag beställde min skickade dom den dagen efter att jag ville att dom skulle skicka den (de hann inte till posten den dagen) så jag fick vänta till efter helgen med att hämta den. Så det var lite dumt, men jag fick den iaf :)

Har fortfarande inte fått nåt svar.. Tänker maila igen och höra vad det är som händer.

Nej skickade dom den i fredags så ska det ju inte vara några problem, du får den säkert inom några dagara om du inte redan fått den. De har inte ens skickat min än ju.

har nu fått reda på att den extra korta blåa padden var slut så ja får en vinröd hemskickad sålänge sen får ja skicka tillbaka den när den blåa har kommit det var ju snällt för att ja ska tävla i helgen därför har ja brådis...

de smsade o sa det. så nu ska den komma imorrn tydligen de måste ju skicka med extress då ju hur kan de annars komma på en dag?

va konstigt med din....men vet du va de verkar lite virriga därborta med o kolla om de skickat ivbäg sakerna för min sadel sa de att de skickat i fredags och när de kolla på lagret så låg den kvar för att padden inte fanns...så ja har väntat i onödan hör med dom så inte din ligger där på lagret och skrotar för den ska tydligen komma på en dag eller 3-4dagar så det är nåt konstgt med din.

va konstigt med din....men vet du va de verkar lite virriga därborta med o kolla om de skickat ivbäg sakerna för min sadel sa de att de skickat i fredags och när de kolla på lagret så låg den kvar för att padden inte fanns...så ja har väntat i onödan hör med dom så inte din ligger där på lagret och skrotar för den ska tydligen komma på en dag eller 3-4dagar så det är nåt konstgt med din.

Ja. Jag har mailat i går och får se om någon svarar. Jag har ju specialbeställt en tjockare sits till min, jag tror det är det som krånglar.
Den fanns inte hemma så tillverkaren fick göra en ny sån.

Jag ska iofs inte tävla, men jag blir ju otålig :crazy: :p
Jag vill gärna sälja min gamla sadel snart med för jag behöver lite nya pengar.. Och jag vill inte rida barbacka.

Senast ändrad av en moderator:

jasså tjockare sits??? varför då då får du ju mkt mindre kontakt med hästen juh.

jaha de fick beställa hem fler men det ska ju inte ta flera veckor ju.

jo jag är otålig som satan aviet kom idag men de står att man inte kan hämta ut de förren efter 16 00 så länge kan man inte vänta så är det så ja ska dra ner o se om jag kan få den endå hihi.

men du ska nog lätta ut din på annons sålänge för det går ju inte på en dag att sälja en sadel fråga mej jag vet*visslar*
har just nu 3 sadlar som ja håller på o sälja en är fövisso såld en annan ska ut på lån o ja...

varför vill du inte rida barbacka?

Gullan86 skrev:
jasså tjockare sits??? varför då då får du ju mkt mindre kontakt med hästen juh.

jaha de fick beställa hem fler men det ska ju inte ta flera veckor ju.

jo jag är otålig som satan aviet kom idag men de står att man inte kan hämta ut de förren efter 16 00 så länge kan man inte vänta så är det så ja ska dra ner o se om jag kan få den endå hihi.

men du ska nog lätta ut din på annons sålänge för det går ju inte på en dag att sälja en sadel fråga mej jag vet*visslar*
har just nu 3 sadlar som ja håller på o sälja en är fövisso såld en annan ska ut på lån o ja...

varför vill du inte rida barbacka?

Ja men min häst är så BREEEEEED så har man lite tjockare sits så sitter man smalare ;) Så slipper man stretcha ut ljumskarna till max varje gång man ska rida :rofl: :p
Man får ganska bra kontakt ändå.

Jag tänkte lämna mina sadlar (har två som jag ska sälja) till en tjej som har en hästaffär en bit härifrån, hon tar emot begagnat och så säljer hon dem åt en för en liten summa.
Vi fick sålt en sadel på två dagar där :bow:

jasså ge den te mej så får du den såld på en dag hihi nejdå men ja brukar hjälpa folk att sälja/köpa saker. bla hästar.

men iaf nu har min sadel kommit o vet du vad den ligger fortfarande nerpackad ja lixom kan inte fatta det måste vänta på rätt tillfälle innan ja packar upp den hihi e nog lite knäpp men jättenyfiken.

va kommer du sälja din cheyenne för?

ajdå ja då förstår jag att du vill ha ennu mer uppbyggd men som ja fattade det har de gjort nu så att alla sadlarna är mer lr mindre uppbyggda. syns ganska tydligt på hemsidan bilderna.

fy fasen har packat upp den nu och upptäckt att de såklartt(med min tur) lagt med ett par långa ilägg isytället för exxtra korta som ja ska ha till island modellen ZzzzZ faaaaaan....hoppas de fixar den nu...hm..

kan konstatera att de är mkt trevliga och hjälpsamma på torsion men smarta/nogranna är de då inte med att skicka o lägga i rätt saker=(. eller ens kolla upp om det finns...

Jag tänkte försöka sälja den för 3000 kr, med fenders och stigbyglar till. Den är ju rätt fin och har lite garanti kvar.

aha okej. det är nog precis lagom pris.

va tycker du om det som ja råka ut för nu med padden förresten vet du hur långa dina ilägg är så kan ja se om de har skickat fel till mig eller inte?!

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: warg
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka