Bomfria från Torison

Sv: Bomfria från Torison

Nej tyvärr vet jag inte hur långa de är :( De ligger ju i stallet och jag är hemma, så :p

Alltså jag blir snart helgalen, jag sliter mitt hår!! :devil:
Varför tar det sån tiiiiiiiiid.. Jag har ju köpt grejer (paddar mm.) från dem innan och de har kommit på nolltid!! :mad:
Jag är sååå trött på att vänta..

Jag vet inte om de har mycket att göra så det tar sån tid och blir fel. Ingen aning.

Den 28 februari fick jag detta mail, som svar på beställningen jag skickade en vecka tidigare + en fråga om den kommit fram:

"Tack – din order har kommit fram. Jag väntar bara på leveransbesked från Italien eftersom det är en specialbeställning med sitsen. Hoppas på svar idag eller imorgon så att jag kan skicka dig orderbekräftelse.
Jag vet i alla fall att de har bruna 17” klara så det är bara sitsen som skall tillverkas och det borde gå ganska fort."

Det är en månad sedan.

På torsdag ringer vi och frågar vad som gäller. Orkar inte sitta här och vänta på mail nu mer..
Vet du vilket nummer man ringer? Är det det som står på hemsidan?

Senast ändrad av en moderator:

fy fan ursäkta men nu är jag trött på dom faktiskt okej de har kanske mkt o göra men kan de då inte säja det....

fan fan fan nu har de skickat(troligen) för långa ilägg då är min sadel helt värdelös ja kan ju inte rida utan iläggen

har lixom ett val att försöka klippa den rätt men de kommer ju inte bli bra

är dina fasade? visst är det då lite av den undre delen som ligger framför den uppbyggda och lixom klipper jag så försvinner ju det ja vet inte om de ska va så med mening + att den är för bred så de måste ju va fel str...

*snyft* sån jävla otur alltså...

stackars dej som de glömt bort helt tur att du inte har nån tväling o passa.

Ja jag börjar bli lite trött på det nu med.
Ja då kan de väl säga det åtminstone om de inte hinner eller något.
Nej vi ska ringa och höra vad det är som pågår. Jag tycker 1 månad är för lång tid alltså när sadeln redan var färdig, det var ju bara sitsen som skulle tillverkas och det skulle gå fort sa dom..

Ja jag har fasade ilägg, det sticker ut en del framför den uppbyggda japp. Tror det ska vara så, fast det lär ju inte göra särskilt mycket om du klipper bort det som sticker ut. Jag tror inte det gör något faktiskt.
Men kan du inte rida med dom långa paddarna så länge tills du får en ny, eller det kanske inte funkar alls? :confused:
Ska du klippa eller så så tror jag du ska ta en vass kniv eller något och skära eftersom det lätt blir hackigt när man klipper.

ja fy tusan fråga då varför de blandar ihop allt o skickar fel saker m.m usch=(.
det är verkligen för lång tid med en månad stackars dig alltså tycker jättesynd om dig till mig sa de att de skickar ut sadlarna på 3-4dagar då kan man ju räkna med en vecka för dej som skulle ha speciellt lixom men inte en hel månad.

okej för ja tänkte att de ska kanske vara tunnare vid "bommen" typ och inte det där jättetjcoka hela vägen faaaaan de e ju dessutom för breda lixom de e ju nåt som e fel känns dumt o hacka i dom då.

ska man inte få rätt saker för 10 000 spänn lixom då ska det väl va nån ordning på dom:mad: :cry:

alltså ja hade ju kunnat rida me den långa padden om ja haft ett långt fodral *morr* men det va de ju snälla o skickade ett kort såklart passar inte ett kort fodral med långa ilägg konstigt nog *mummel*

okej tack för tipsen inte kul med hack kanske...dessutom har de skurit ut iläggen jätteslarvigt tycker jag knappt lika på båda sidor..

påtal om det ska den uppbygda sakeen vara upp mot sadeln eller ner mot hästen?

Den uppbyggda delen ska vara uppåt, mot sadeln.
Vad dumt att det inte passar, du har ingen du kan låna en padd av så länge under tävlingen då?
Usch så krångligt, ibland önskar man att man aldrig behövde nån sadel :p Tänk om man kunde tävla barbacka också.

haha ja varför kan man inte tävla barbacka igentligen?

okej ja lyckades mosa in iläggen i padden vet fortfarande inte om de är för långa eller inte....om de e för långa så va de tydligen bara att ja mätte ut 2,5 cm runt hela och klippte....så enkelt va det haha...
jaja men ja red med den som den va idag o de gick bra.

tycvärr gled sadeln fram o hade sig har du nåt bra tips på det?

och så hade ja fäst stiglädren i den bakre ringen herregud ja höll på att rammla framlänges i traven helt konstigt vart de...
har kalvskinn i min o trödde inte man skulle fasta med ridbyxorna i den haha där trodde ja fel

ja vet inte hur ja bar mej åt där ett tag flängde hit o dit mjen ja tror ja vänjde mej till slut men ja ska definitivt ha stiglädrena i den främre ringen nu i början iaf annars kommer ja vippa på tävlingen haha.....snacka om att balansen rubbas.

i skritt gåre bra men det är skit knäppt i trav o galopp.
men när man väl vant sej så blir de nog bra där bak för man får ju den lodräta sitsen gratis.

men när ja klättra så åkte benen bak så förskräkligt att pållen slog sina bakben i mina ben min pålle är ju inte så stor ioförsej men endå haha.

Du hade väl svanskappa till din gamal sadel har jag för mig att jag såg på nån bild, har du inte den kvar så du kan ha den till din nya sadel? Eller där finns kanske inget fäste för den. Annars är det ju en idé att lägga en halkmatta (sån i gummi som man lägger under vanliga mattor hemma så att de inte ska halka mot golvet) mellan sadeln och padden, det har jag nu till min Cheyenne och det funkar jättebra.

Ja det är väldigt obalanserat i början när man är van vid en bomsadel, det är ganska vingligt :rofl:
Men man vänjer sig och sen känns det stelt att rida i bomsadel :)

Vi ringde i dag och då sa hon att det är 8-12 veckors väntetid om man beställer en tjockare sits. Men jag kan få hem sadeln redan nu så skickar dom sitsen när den är klar sen :bow:
Så jag får väl sitta brett så länge :p

Dina ilägg kanske inte är för långa ändå, det brukar vara lite krångligt att få i dom i padden, dom men dom vecklar liksom ut sig själva sen.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en Torsion Dressyr.
Tycker den är jätte bra, men jag rider sällan, nästan aldrig med sadel. Jag har kallblodstravare.

Jag hade en torsion dressyr... trivdes inte med den särskilt, tycker inte att det går o jobba i den.... aldeles för dyr för att bara ha som skogsmullesadel. Provade en knights känndes lika bra den, kostar typ hälften...

Jag red Fialottan bomlöst för första gången igår!!:) Kändes helt ok, men ovant. Har ju inte ridit bomlöst sen tidigt i höstas.... Inte en Torsion dock, utan en Karl från Karslund. Ska låna den ikväll med!!

Vill ju helst ha bomsadel att jobba på banan i, men så länge och om inget annat funkar så får det bli bomlöst!!! Vill ändå ha en som skogs/långrittssadel sen.

Jippijeeeeeeeyyyyyy!! :banana: :bump:

Dom skickar sadeln på måndag om den finns på lager, annars får jag den i veckan :bow:
Fast den tjockare sitsen får jag senare, men vad fasiken det gör inget :p

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: warg
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka