Bukefalos 26 år!

Bomlös-Cheyenne-Någon som har den?

H

hubinette

Har någon denna bomlösa sadel? Den är liknande Fit-form och Torsion. Den finns i Tyskland. Hur är den att rida i? Berätta lite om vad ni tycker om den. Jag har själv provat Fit-form och tyckte mycket om den. Men Cheyennesadeln är billigare. Funderar på att köpa en sån.

Har du adressen till någon hemsida i tyskland som har sadeln? Skulle gärna vilja ha den.
Mvh T

Som svea har sagt "det ser ut som en billig kopia". Sen får man väl avgöra om det är något positivt eller negativt.. :smirk:

Det ÄR väl en billig kopia... Dvs. den är himla lik och den är billigare än både Torsion och Fitform. Jag kommer att få hem den tyska sadeln om ett par veckor, har också tillgång till en Fitform att jämföra kvalitet och uppbyggnad med... Återkommer gärna med en rapport när sadeln kommit och jag hunnit undersöka den närmare...

H

hubinette

Ja, återkom gärna med en rapport. Det blir intressant att höra vad du tycker! ;)

H

hubinette

Var i västernorrland bor du? Jag bor i Ö-vik :bump:. Glöm inte att avlägga en "sadelrapport" till mig när den har kommit. Förresten, var kommer man att kunna köpa sadeln i Sverige? :confused:

Liknande trådar

Western Jag har just nu en kallblodstravare som går på bete och äter upp sig. För dagen så har vi ingen sadel, han är inte mycket riden pgr av...
Svar
11
· Visningar
748
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
1 186
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
816
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
2 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar