M

maxa

Okej...

Nu har jag tänkt att skaffa en sådan här bomlös historia. Har kollat på Torsion, Fitform m.m men nu fastnat för en ny modell som heter BareFoot... den är rätt så billig, 4500:-

Nån som har erfarenhet av denna sadel?! Den ser ju så fin ut på bilderna!! :bump:

Andrea :banana: :banana:
 
Du kan inte säga någon länk där man kan titta på sadeln?

Bomlöst verkar bra tycker jag, fast jag har aldrig ridit i en sån sadel. Syynd att man inte får tävla i dem! (dressyr då)

/malu
 
Okej nu har jag kollat runt lite...och jag undrar egentligen vilken som är den billigaste? om man tittar på alla modeller? :confused:
 
Barefooten. Padd behöver du till nästan alla sadlar, så den tillkommer nästan alltid (jag tror inte Startrekken behöver padd)
 
Det finns också en bomlös som heter MRHestar och säljs av Västeråsen www.vasterasen.com
Enligt min personliga åsikt behöver man även till denna sadel en padd som skapar mer kanal, men i sitt grundutförande kostar den precis som Barefoot 4500:- om jag inte minns fel..
 
Ja, många isländska bomlösa sadlar finns det.. kan tänka mig att det beror på att det enligt FIPO(tävlingreglementet f. islandshästar) är tillåtet med bomlösa sadlar. När det blir tillåtet inom dressyr kommer det säkert fler "vanliga" bomlösa sadlar!
 
Har sett att Kellqvisst har en bomlös med i sin katalog
den kostar bara 3900:- och kan tas hem av butiker som säljer deras produkter.
 
Fast den har jag fått intrycket att den är lite sämre kvalitet än Barefoot. Och det blir ändå billigare att köpa en Barefoot från Tyskland för ca 3500 kronor, tror frakten kostar ungefär 200.
 
När jag läser på Bare Foots tyska hemsida så står det just om storlekarna, att det finns två storlekar (1&2). En för personer upp till 175 cm, och en för de som är längre.
Men om man läser på Stall Vrås hemsida så är storlekarna 15"-18". Detta ser jag inget om på den tyska sidan.
Vad gäller tro?
 
Storlek 1 = 16" och storlek 2 = 17".
Sitsstorleken har ingenting att göra med ryttarens längd, så som jag ser det. Det är ryttarens storlek på ändan och låren som avgör vilken storlek man behöver på sätet.

Najo
 
Storlek 1 = 16" och storlek 2 = 17".
Sitsstorleken har ingenting att göra med ryttarens längd, så som jag ser det. Det är ryttarens storlek på ändan och låren som avgör vilken storlek man behöver på sätet.

Najo
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 459
Senast: Fiorano
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: ufot
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 051
Senast: jemeni
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp