Bomlös Barefoot, Heather Moffetts interpad

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare saramalovgren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 972
S

saramalovgren

Har läst igenom mängder med trådar om bomlösa sadlar och tycker att det är krångligt att få någon rätsida på det här med pad och vanliga schabrak.

Jag vill testa att rida bomlöst eftersom min häst, (ett varmblodssto med mycket manke) har varit lite öm i ryggen. Jag köpte en ny Wintec Allround cair för ett par månader sedan. Skulle även själv uppskatta en mjuk sadel då jag främst rider långa uteritter.

Jag har siktat in mig på Barefoot London då den ser ut att ge bra stöd till ryttare och verkar stabil (Cheyenne vet jag inte om jag kan få något direkt stöd av). Har dock aldrig ridit i dressyrsadlar innan.. Känns den som att sitta i en soffkudde så som många bomlösa beskrivs? Har även tittat lite på Sensation men känner att den är omotiverat dyr..

Jag vill använda vanliga schabrak under den bomlösa sadeln. Skulle det fungera att använda en "Heather Moffetts interpad" under t.ex. London och sedan ha vanliga schabrak? Jag vill alltså inte hålla på och sy om schabraken eller så..

Tacksam för svar och synpunkter!

Sv: Bomlös Barefoot, Heather Moffetts interpad

Jag undrar förresten hur mycket Barefoot London väger, det står inte på den sidan där jag har tänkt beställa från. Någon som vet?

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 354
Senast: lillamy73
·
Utrustning Har en rätt lång tid nu sökt en passande sadel till vår valack utan att hitta den som verkligen passar. Har nu fått erbjudande att köpa...
Svar
2
· Visningar
905
Utrustning Hej! Jag rider ett arabiskt fullblod, ett sto på 14 år. Hon är inte så musklad just nu, därför rider jag i en bomlös sadel från...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: TinyWiny
·
Utrustning hej! går i tankarna att skaffa en bomlös sadel och för mig är det "helt nytt" så jag har inte så jättestor kunskap om alla märken...
Svar
6
· Visningar
1 760
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka