M
Mount Never Rest
Jag har mer och mer börjat fundera på bomlös sadel... För det verkar ju vara många som är supernöjda med sina bomlösa
Jag ska inte köpa någon på ett bra tag, men jag tänkte ändå höra vilken ni tycker fyller min krav
(om det ens finns
)
Nummer 1. Det viktigaste för mig är att det är en "stabil" sadel... Jag har ingen egen balans (och har svårt för att träna upp den) så jag måste ha en sadel som jag kan lita på, eftersom jag har en häst som kan göra en 360 graders vändning för ett spöke:smirk:
Nummer 2. Den måste passa på hästen från början... Jag har ingen aning om hur en sadel ser ut när den ligger bra, så jag kan inte ha en sadel som jag måste börja flytta i några "klossar" för att den ska passa...
Det var det viktiga sedan har jag lite halv viktiga önskemål...
Sitsen... Jag har förutom dålig balans en dålig sits... Så en sadel som hjälper till att sätta mig rakt vore en fördel...
Inte allt för dyr.....
Utseendet är det minst viktiga för mig. Det spelar ingen roll hur den ser ut
Jag är jätte liten och mager på alla ledder så jag behöver ingen stor sadel
Harrys mått:
Han är 86 cm från mitt på manken till höftknölen
Och från bogbladets bakersta läge till 18:e revbenet är han 50cm
Och hans nuvarande sadel är (hela sadeln inkl skirt) 70 cm lång
Tja, jag vet inte om det behövs men här är en bild på honom
http://hem.passagen.se/tilda_trav/05-08-27harry%20(3).jpg
Sååå....... Vet ni någon bomlös som skulle passa till oss
Jag ska inte köpa någon på ett bra tag, men jag tänkte ändå höra vilken ni tycker fyller min krav
Nummer 1. Det viktigaste för mig är att det är en "stabil" sadel... Jag har ingen egen balans (och har svårt för att träna upp den) så jag måste ha en sadel som jag kan lita på, eftersom jag har en häst som kan göra en 360 graders vändning för ett spöke:smirk:
Nummer 2. Den måste passa på hästen från början... Jag har ingen aning om hur en sadel ser ut när den ligger bra, så jag kan inte ha en sadel som jag måste börja flytta i några "klossar" för att den ska passa...
Det var det viktiga sedan har jag lite halv viktiga önskemål...
Sitsen... Jag har förutom dålig balans en dålig sits... Så en sadel som hjälper till att sätta mig rakt vore en fördel...
Inte allt för dyr.....
Utseendet är det minst viktiga för mig. Det spelar ingen roll hur den ser ut
Jag är jätte liten och mager på alla ledder så jag behöver ingen stor sadel
Harrys mått:
Han är 86 cm från mitt på manken till höftknölen
Och från bogbladets bakersta läge till 18:e revbenet är han 50cm
Och hans nuvarande sadel är (hela sadeln inkl skirt) 70 cm lång
Tja, jag vet inte om det behövs men här är en bild på honom
http://hem.passagen.se/tilda_trav/05-08-27harry%20(3).jpg
Sååå....... Vet ni någon bomlös som skulle passa till oss