Bomlös sadel till unghäst?

Blueeyes

Trådstartare
Tittat runt lite på olika sadlar men funderar nu faktiskt på att köpa bomlös sadel till min unghäst, vad tror ni om det? Vad ska man leta efter för märke och sort?

Sv: Bomlös sadel till unghäst?

Till min förra häst hade jag en bomlös sadel i början från Börjes. Jag valde en dyrare padd att ha under sadeln. Jag använde vanlig allroundsadel mellan varven på honom också men han trivdes bäst med den bomlösa. Jag köpte en fin bomlös sadel från stall vrå, lite dyrare när han var inriden och klar som vi också var nöjda med.

Senast ändrad:
Sv: Bomlös sadel till unghäst?

Titta på Sensation ride sadlarna. Helt underbara!
Det viktigaste är att du har en riktigt bra pad så att det verkligen blir en tillräcklig kanal och att paden fördelar trycket bra.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 105
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 228
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31