Bomlös Sadel!

Sv: Bomlös Sadel!

Jag läste i gamla trådar att just padar med Skito i blev väldigt varma. Ull är också för varmt egentligen, har inte hittat något bra material än. Ska prova lite olika typer var planen, men padarna kostar från 1500 och uppåt. Inte direkt så man kan köpa en massa och prova bara för att..
Känner ingen med bomlöst... Jo, en tjej nästan 50 mil hemifrån :angel:

Han har hypohidrosis, man vet inte vad det beror på eller hur man behandlar det. Kan inte alla mekanismer bakom, men förenklat kan han inte svettas och risken för överhettning är ju då rejäl..

Sv: Bomlös Sadel!

Rider med en Torsion light(saknar kåpor). Älskar den som distanssadel men den är lite sisodär att rida dressyr i även om det går;) Har en Coolback pad med skitoinlägg under.
Tror dock inte den sitter så bra på hästar med hög manke, mina har normala mankar(travare och arab, araben har hög manke i arabmått mätt).
Slänger in en bild där man ser en del av sadeln och padden iaf.
hstar-februari-026_132186467.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
158
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?