Bomlös sadel?

Beckie

Trådstartare
Halloj! Jag är otroligt nyfiken på bomlösa sadlar och funderar på att köpa en ;) ! Har kollat runt på www.stallvra.com och westernsadeln låter som något för mig :smirk: ! Eller möjligtvis en Barefoot.
Men iaf, så undrar jag om någon har erfarenhet av bomlösa som skulle kunna berätta lite om för och nackdelar med bomlösa ;) ! HAr mest hört en massa fördelar så jag undrar om det verkligen inte finns något negativt alls om dem:confused: ?? (vilket jag såklart tror att det finns). Har visserligen hört att man lätt hamnar på sniskan i dem och man vill ju inte sitta snett på pållen :crazy: !
Tack på förhand :)!

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 240
Senast: iNHALE
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har... 2
Svar
39
· Visningar
7 431
Senast: mars
·
Utrustning Tja :) Har tänkt börja rida min travistjej lite lätt i skog o mark o har länge tänkt köpa en bomlös sadel då jag hört att dessa ska...
Svar
5
· Visningar
1 024
Utrustning För drygt ett och ett halvt år sedan letade jag och ägaren till min dåvarande medryttarhäst efter sadel. Hästen var en riktigt grov...
Svar
3
· Visningar
1 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka