alla har vi rätt att ha en dålig dag

jag ahde en sist

blev nog lite grinigare än jag tänkt mig.
Tycker nog dock att jag skrev varför jag hellre väljer de dyrare och det är en åsikt jag står fast vid. Att jag hellre väljer de dyrare beror inte på priset som någon här nedan antydde utan pga av märket och den forskning och kunskap som finns hos dem som tagit fram sadeln.Den info jag kan få om sadeln, den garanti jag kan få om sadeln osv... Har Börjes och HÖöks diplomerade sadelutprovare? Vet de överhuvudtaget något om hur bomlösa sadlar fungerar? Har de olika paddar för olika hästar? Är det kvalitetspaddar? I vilket material är sadeln? vilken kvalitet har undersidan på sadeln? Hur ser sömmarna ut? osv... om ja, jätttebra! Jag är dock tveksam. JAG tycker att Hööks och Börjes är lågprismärken, hur bra försäljningsvolym de än har osv. Att de just säljer mycket och köper in mycket skulle jag se som att sadlarna tenderar att bli sämre just pga av att de "masssproduceras". Jag skulle kunna sträcka mig så långt att ajg sa att bara "okunniga människor" köper en sadel från ett postorderföretag men det stryker vi för då blir jag väl lynchad

Båda företagen gör ett superbra jobb i att tillhandahålla billiga hästgrejer men sadlar.....nej, jag håller fast vid att de är "skit". MEN det är min åsikt och ingen annans. En åsikt framför allt baserat på de sadlar jag ridit i och hur de legat på hästarna jag ridit, hur de har kännts under ridning, hur det har sett ut efter ridning, hur funktionella de är osv... Ni som trivs med sadlarna tycker jag ska skatta er lyckliga! tacka och ta emot och ha roligt med era hästar!
Naturligtvis finns det dåliga dyra sadlar oxå!
Har man inte råda att lägga 8000 kr på en sadel till hästen tycker jag seriöst att man ska fundera över varför man har häst, och då menar jag inte att man måste köpa en dyr sadel men man ska defintivt veta om att det är dyrt med häst. Jag tycker det är självklart att en dyrare sadel har bättre kvalitet... Ulla Wadeborns fel antagligen. Hon menar att man aldrig ska köpa en bomsadel för under 15.000. Nu var väl det en ytterlighet. Om man nu undrar vad som skiljer en sadel på 2000 från en på 8000, varför tog man inte reda på det INNAN man köper en sadel? Sadeln är ändå det viktigaste du köper din häst, så varför beställa en från ett postorderföretag istället för att prata med fackmänniskor som vet vad de pratar om och åtminstone göra en undersökning om vad som skiljer sadlarna åt? kanske kommer manf ram till att den billigare sadeln är bättre, kanske inte? har manr åda att inte veta? bara din häst som står på spel...........
tack för mig!