Bomlös sadel!

Sv: Bomlös sadel!

Jag är VÄLDIGT nöjd med min Barefoot London. Tycker att kvaliteten är superbra! En begagnad Cherokee eller Cheyenne bör du kunna hitta för nästan samma pris som en ny Pfiff, tror jag.

Jo ja har tänkt på det oxå...den behöver ju inte vara ny..kollar lite på begagnade annonser oxå...

Stall Vrå (www.stallvra.com) säljer BareFoot, FreeForm och tillbehör
En jag känner rider BareFoot Cheyenne på en rundare arab utan manke (även typisk fjord-form...) och det är den enda sadeln som någonsin legat kvar på den hästen

Hehe underbar ;)

Nej men allvarligt så är det den sadeln som legat bäst på min fjorda. Den ligger helt still och vidden är lagom. När hon är tunn så har jag haft en fårskinnspadd under. Bara man får tag i ett rakt exemplar så tycker jag det är bra sadlar.

Jag rider för tillfället i en BareFoot Cheyenne. Den är superhärlig att sitta i men har du en mycket vid häst får man rätt ont i jumskarna efter ett tag (några mil).
Den ligger förvånansvärt bra på min lilla "tunnaktiga" dam (bruksnordis med 120 graders rygg). Hennes rygg är en aning svängd, men det är möjligt att Cheyenne ligger bra på en fjording oxå.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka