Bomlösa och leveranstid??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 779
I

Ingrid och Lukas

Hej,

Funderar att köpa en bomlös sadel nu till våren. Har mailat Torsion för en vecka sedan men inte fått svar. Hade tänkt mig en Torsion Treeking... men när de inte ens svarar på mail blir man fundersam?? Vet någon om det företag "lever"?

Eller har ni andra förslag på liknande sadlar som den jag kikat på samt hur lång leveranstid är det på en bomlös?

~Ingrid

Sv: Bomlösa och leveranstid??

Jag var där för några veckor sedan så jag vet att företaget lever.
Det kan vara så att hon är på någon mässa utomlands eller så är hon kanske sjuk?

Bubben91 skrev:
Det företaget lever absolut!
Jag var där för ett tag sedan, det kan hända att Annika är på någon mässa eller så är hon sjuk..??
Jag vet bara att det är en hel go tjej och att företaget lever!

Tack, då hoppas jag att Annika snart läser sin e-post :smirk: Vet du om de har sadlar hemma för direktleverans eller om det är väntetid på dem?

~Ingrid

Jag mailade dem med om lite frågor om sadeln, fick svar att dom skulle återkomma med vad som kanske skulle passade min häst bäst, det var för 2 månader sen :smirk: , Men men som sagt, mycket att göra kanske. Det är nog bättre att ringa tror jag :)

hejsan,

de har en del sadlar hemma, men om inte det du vill ha finns så blir det ju väntan.. själv fick jag vänta i över tre månader men min sadel kom aldrig. till slut fick jag en annan istället, en i bättre kvalité men till samma pris och det är jag väldigt glad för nu då jag fick se en "vanlig" senare och faktiskt blev besviken på den..
har du sett eller provridit någon torsion? det hade alltså inte jag gjort innan jag beställde min light.
den andra, "vanliga" i nubuck, var dessutom sned på så sätt att bakvalvet var snett fastsytt. något att kontrollera när man får hem sin sadel.
men annars tycker jag att det funkade bra till sist, alltså jag fick hjälp av företaget att lösa alla krångligheter som tyvärr tillstötte. dock är jag aningens missnöjd med schabraket som har lite väl bred kanal, vilket resulterar i att sadeln nästan kommer ner på ryggen längst bak.
det här lät ganska pessimistiskt va?;) :D
jag menar bara att var kritisk, själv så har jag lite svårt att vara det ibland men det ska man va för att bli nöjd i slutändan!

misan skrev:
hejsan,

de har en del sadlar hemma, men om inte det du vill ha finns så blir det ju väntan.. själv fick jag vänta i över tre månader men min sadel kom aldrig. till slut fick jag en annan istället, en i bättre kvalité men till samma pris och det är jag väldigt glad för nu då jag fick se en "vanlig" senare och faktiskt blev besviken på den..
har du sett eller provridit någon torsion? det hade alltså inte jag gjort innan jag beställde min light.
den andra, "vanliga" i nubuck, var dessutom sned på så sätt att bakvalvet var snett fastsytt. något att kontrollera när man får hem sin sadel.
men annars tycker jag att det funkade bra till sist, alltså jag fick hjälp av företaget att lösa alla krångligheter som tyvärr tillstötte. dock är jag aningens missnöjd med schabraket som har lite väl bred kanal, vilket resulterar i att sadeln nästan kommer ner på ryggen längst bak.
det här lät ganska pessimistiskt va?;) :D
jag menar bara att var kritisk, själv så har jag lite svårt att vara det ibland men det ska man va för att bli nöjd i slutändan!

Hej,

Hm, det är just sådant här jag är rädd för...

Nej vi har inte provridit i någon men vi vill ha ett alternativ till vår bomsadel som i och för sig fungerar fint. Tänkte också att det skulle passa mig med diskbråck bättre. Jag rider bara för att jag tycker det är kul, det blir skrittrundor och skogsridning och till detta tror jag den kan passa bra.

Vilken sadel är det som du till slut köpte? Har du någon bild på den?

~Ingrid

sussa skrev:
Jag mailade dem med om lite frågor om sadeln, fick svar att dom skulle återkomma med vad som kanske skulle passade min häst bäst, det var för 2 månader sen :smirk: , Men men som sagt, mycket att göra kanske. Det är nog bättre att ringa tror jag :)

Ash, låter ju inte så bra...vänta två månader på svar??!

~Ingrid

Fram tills ca en vecka innan jag köpte min sadel (fick den för ca 2 veckor sen) svarade de på mail flera ggr om dagen, men sen slutade de svara på mina mail med, så då ringde jag till dom istället.

Förstår att du blir skeptisk, dock har jag bra erfarenheter av Torsion.

Diabolical_Kitten skrev:
Fram tills ca en vecka innan jag köpte min sadel (fick den för ca 2 veckor sen) svarade de på mail flera ggr om dagen, men sen slutade de svara på mina mail med, så då ringde jag till dom istället.

Förstår att du blir skeptisk, dock har jag bra erfarenheter av Torsion.

Låter lovande, hur länge fick du vänta på din sadel? Vilken sadel köpte du?

~Ingrid

Diabolical_Kitten skrev:
De hade den på lager. De skickade den så fort provsadeln hade kommit till dom.

Jag köpte en 18" Dressage.

Ok det låter ju bra, ska kolla hur den ser ut...

~Ingrid

Hon är i Norge på en mässa, det står på hemsidans förstasida.

Antar att dom är där fram till i morgon, och att det är därför de inte svarar..

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 153
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 901
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka