Sv: Bommlöst eller inte? Vad säger ni?
Barefoot tror jag den heter. Padd ingen aning. Det är skumgummikuddar och fårskinn vet jag iaf... Ska kolla upp det där så återkommer jag med svar... Rider hursomhelst bara barbacka nu...
ridtravare skrev:Det tror jag också kan vara ett problem med bomlösa att har man inte sig själv och hästen i balans så att man märker när man kräver för mycket så att ryggens muskler inte orkar med så blir det slitage. Det är väl fördelen med barbacka, kommer man i obalans åker man av.
I en bomlös kan man ta spjärn i stigbyglarna och fortsätta att harva på. Jag har ridit min häst barbacka en längre period då bomsadlar var ett problem utan att hon blivit det minsta öm i rygg. Nu har jag en bomlös som jag provar ST Gaiter och jag upplever inte att hästen blev överförtjust, vi får se hur det blir.
En välsittande bomsadel har större anläggningsyta och det var ju synd att din häst fick ont i ryggen av bomlöst, vad var det för sadel och vilken padd hade du?
Barefoot tror jag den heter. Padd ingen aning. Det är skumgummikuddar och fårskinn vet jag iaf... Ska kolla upp det där så återkommer jag med svar... Rider hursomhelst bara barbacka nu...