Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag fick ta ur broddarna bak (4/hov) eftersom det skulle komma en ny häst i hans hage. I panik tryckte jag i bomull i broddhålen eftersom jag inte orkar med stenar som kilar sig fast. Men nu är problemet så att jag kan inte få ur bomullen, den är HELT packad! Har provat med en skruv o skruvmejsel men det funkar inte alls . Snälla kom med tips jag vill kunna rida ut utan att han gör illa sig.
Det är liksom helt stenhårt.... som att det är fruset, fast det är ju plusgrader ute...Tror knappast att det skulle fungera med pinsett men kan ju alltid prova.
Jag skulle försökt pilla upp med något vasst som en söm eller en syl. Är det riktigt hårt (verkar konstigt om det verkligen var bomull du stoppade i?) så kan du ju ta en syl och en hammare för att försöka få ut det yttersta.
Blindbrodd är ju bättre, men det vet du väl. Ett alternativ som jag har använt är cigarettfilter, de är lättare att få ut än bomull.
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...