Bomullstäcken

Evergreen

Trådstartare
Vad har man dom till egentligen? Dom andas inte, och dom värmer inte heller. (enligt vad jag har hört folk berätta)

Såå...? :crazy:
 
Andas gör dom väl i alla fall även om dom inte avdunstar fukten, men torra hästar blir ju sällan svetta under ett bomullstäcke som dom kan bli av ett polyestertäcke i motsvarande tjocklek så på så vis andas dom ju. Annars har man dom väl mest som skyddstäcke mot smuts tex på nybadadhäst natten innan tävling eller som innetäcke innan det börjat bli riktigt kallt eller som tunnt foder under ett utetäcke oxå innan det börjat bli riktigt kallt.
 
jag brukar ha bomullstäcken på hästarna natten innan tävling då det är för varmt för thermotäckena.
 
Bomull är ett naturmaterial och andas.

Det är jättebra att ha på i transporten när man ska åka och tävla (eller vart man ska) om man vill ha något som skyddar lite. Eller om det är en lite svalare sommardag och man ska köra hästen i transport.

eller det som övriga sagt :smirk:

M.
 
har de på i boxen på sommaren natten innan tävling eftersom min pålle e en riktig gris..

Bra i transportet oxå mot flugor,men där föredrar jag mitt kombitäcke från hansbo
 
På sommaren är de perfekta om du t.ex ska tävla och har ryktat i timmar och inte vill att hästen ska bli smutsig under natten/transporten.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 314
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 595
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 516
Senast: Gunnar
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp