bomvidd 34 i prestige

Sv: bomvidd 34 i prestige

xtra vid??:eek: herregud isånnafall :p min häst är lixom väldigt nätt och ädel. tror knappast hon har xtra vid:p

hej bomvidd 34 har jag till min tinkertjej och hon är bred

hej bomvidd 34 har jag till min tinkertjej och hon är bred
Olika sadeltillverkare mäter sadlarna olika och det blir därför olika nuffror för samma verkliga bomvidd när man jämför. Några exempel:

Stübben 30" = normal
Prestige 33" = normal
Zaldi 31" = normal
Globus 32" = normal

34 är normal mot vid. har 35 till båda halvbloden som är ganska smäckra, så 34 på en tinker låter lite smalt..

PRECIS!
Jeg trodde også at 33 var normal, men ble fortalt av grossist i Tyskland at 32 var normal...???

Om det är Prestige du menar så brukar 33" räknas som normal. I alla fall i Sverige.

Nja i Tyskland räknas 32 som normal ja... Och 34 har jag sett kallas vid. Dom har väl smalare hästar i Tyskland då...

har 34 till en smal dponny, och han behöver nu ännu bredare. jag skulle inte säga att 34 är så brett på prestige. Samma på stubben, de är smalare än andra tycker jag. Sen har ju kunskapen ökat och att hästar har under 30 i bomvidd är väldigt ovanligt med den kunskap som nu sprids om bomvidder. Kolla på alla annonser, många av de billiga lite äldre sadlarna har både 26 och 28 i vidd. Svårt att sälja sånt till kunniga människor

Jaha, så det er sånn det henger sammen. Gud, så vanskelig man skal gjøre det!

hej förlåt såg fel på märke har en henry rivel anthenor

Om vi säger som så här: 33 är det bredaste man kan ha i Wintec/bates sadlarna. 34 borde i normala fall vara x-vid.

Men det är ju i Wintecs/Bates storlekar, inte Prestiges.
Hur man mäter och hur sadeln är konstruerad där man mäter (mellan ortspetsarna) gör att olika tillverkare anger storlekarna olika.

Det enda mått man kan jämföra bomvidder rätt av är att mäta vinkeln på koppjärnet i grader, en grad är alltid en grad. Måttet i cm, som storleken anges i, är hur många cm det är mellan ortspetsarna. Och det måttet kan som sagt variera eftersom de kan ha olika längd på dem och olika mätsätt.

Som de andra sagt, en Prestige märkt med stl 34 är ganska normal. Möjligen mot vid.

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Försöker tyda en sadel märkning… prestige versaille. kåpa är 3A, vad betyder det? Någon som har koll?
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lemeie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka