bomvidd 34 i prestige

Sv: bomvidd 34 i prestige

Om en prestige-sadel har 34 i bomvidd, är det en normal då, eller vid?

33 är normal storlek på Presige sadeln så 34 är något vidare.

Men det beror på de är faktiskt inte lika breda alla Presige sadlarna. Det beror på hur gamla det är och vilken modell. Presige Goden Star 35 har jag på hästen och min dressyr ligger lika bra och den är 34 Presige Venus. Provade en Prestige Topp Dressage på min häst som var 35 efter som Golden Star i samma bomvidd låg så bra. Topp Dressagen låg framvalvet direkt på manken!!!!!

Så här e det!!

prestige/appaloosa har inte direkt "normal bom".
Dom har 33 som är normal mot smal, och 34 som är normal mot vid.

34 ligger mot vid, denna har jag på min ena islandshäst. Sen har vi en till Prestige till gammelman, den är i stl 36 mot extra vid alltså.

De har många fler bomvidder än många andra sadeltillverkare och därför är inte skillnaderna lika stora som på de flesta andra sadelmärken. DEt skiljer en centimeter mellan ortsspetsarna. 33 är nornal mot smal, 34 är normal mot vid, 32 är smal 35 vid. De börjar på 28 och går upp till 37. gå in och kolla på deras hemsida:http://www.prestigeitaly.com/prodotti.php?version=en

kl
tänk att det ska behövas 20 personer för att svara på en väldigt enkel fråga :p

Men som sagt det beor på VILKEN modell på sadel det är. Jag har Prestige Golden Star (1år gamal) 35 i bommen och Prestige Venus D (4 år gamal) 34 bomvidd till samma häst!!! Båda ligger så otroligt bra.

Så frågan är vad är normalt egentligen?

när ändå prestigsadlar diskuteras...stämmer det att ALLA modeller prestige passar svängd/överbyggd rygg..vad är GG panels??

Okej :p för i min hoppsadel är de 33 o i dressyrsadeln e de 34 o både passar jättebra o båda e prestige!

Normal mot vid :)

Men enligt mig är 34 normal.

Nej det gör det inte. Paris W och Doge passar rakare ryggar. GG är kilbossor.

Och 34 är normal mot vid bom. Att det skiljer på olika modeller beror på hur sadeln är uppbyggd i övrigt och även hur hårt den är stoppad. Min Venus D i 34 var vidare än min Top Dressage i 34.

Jmf man med andra märken så ÄR 34 vidare än normalt.

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Försöker tyda en sadel märkning… prestige versaille. kåpa är 3A, vad betyder det? Någon som har koll?
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lemeie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V