Bukefalos 28 år!

bomvidd på prestige

Sv: bomvidd på prestige

det varierar som sagt, en som är 37 från tillberkar o inte är omvärd tiull en 37 är ofta vidare efersom det gärna går tillbaka en del när de värms om.
 
Sv: bomvidd på prestige

Det var ju inte så fasligt brett. har prestige 38 och isf är det ngn som vet hur många grader den är?
 
Sv: bomvidd på prestige

Min är knappa 100+ grader. 37an ligger oftast runt 97 grader, sedan än inte ändringarna i Prestiges stl så många grader. Skulle tippa på knappt 5.

38 finns ju inte egt.
 
Sv: bomvidd på prestige

Såg nu på prestige hemsida att 38 inte fanns. Men vet du om man kan värma om en 37 så att den blir lite bredare om det nu skulle behövas?
 
Sv: bomvidd på prestige

går att töja till 38 men; den blir då inte 38 utan 37,5 eftersom den drar ihop sig efteråt... min är breddad till 37 men är egt bara 36,5..
 
Sv: bomvidd på prestige

Oj då, är det standard att de drar ihop sig? Har hittat en på annons som är en 35 uttöjd till en 37, är det dumt att köpa en sådan?
 
Sv: bomvidd på prestige

dumt o dumt.. :p den är bara 36,5... om inte dom breddat till 38 då, men det är något dom helst inte gör. frågan är om säljaren vet hur det ligger till?

om du får prova den är det väl okej, men annars skulle jag nog inte chansa om du verkligen behöver ha en ren 37'a.
 
Sv: bomvidd på prestige

Tack för svaret! Då letar jag nog vidare även om det inte är lätt att hitta ngn...
 
Sv: bomvidd på prestige

Men det skiljer ju sig enormt lite mellan 36 och 37 (märktes i princip ingen skillnad när vi provade en av varje på min häst), så skillnaden mellan 36,5 och 37 måste ju vara minimal?
 
Sv: bomvidd på prestige

ja det är det. men hon skrev ju längre upp att hon hade en 38 nu? :confused:

Missuppfattning. Det var menat som en fråga: Har prestige stl 38? Förlåt om jag var otydlig, men jag har ingen prestigesadel alls utan funderar på att köpa en...
 
Sv: bomvidd på prestige

går att töja till 38 men; den blir då inte 38 utan 37,5 eftersom den drar ihop sig efteråt... min är breddad till 37 men är egt bara 36,5..

Nja det där stämmer inte alltid. Hos dom jag värmde om min tog de en extra halv stl eftersom sadeln "krömp" efter värmningen.
 
Sv: bomvidd på prestige

ja men det stämmer väl??

dom som breddade din tog hänsyn till att den skulle krympa och ställde in maskinen på en vidare stl.
 
Sv: bomvidd på prestige

Men expiditen tänkte ju på det så därför blev det en 38:a. Inte 37.5 som det borde blivit om expiditen inte tänkte på det.

Beror ju på vad affären gör vad det blir för vidd, om de tänker på ihopdragningen heller inte.
 

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en dressyrsadel till vår c-ponny. Han har idag en prestige versailles 16" bomvidd 33 som ligger bra. Vad ska jag leta...
Svar
1
· Visningar
470
Senast: ako
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
401
Senast: Jeps
·
Utrustning Sadlar och bomvidd, Hur vanligt är det att en bom ändrar vidd? Vill en omvärmd bom återgå till ursprungsvidden, om den varit vidare...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: Plantan
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp