Bomvidder. Hjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rosie82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 865
R

Rosie82

Har en stübben rex allroundsadel som säljaren sa har normal bomvidd, är det samma sak som bomvidd 30? Är normal bomvidd alltid 30?
Tacksam för svar!

Sv: Bomvidder. Hjälp!

Nej, det är en djungel.
Många märken har sin egen skala, men det finns åtskilliga trådar i ämnet om du söker på bomvidder.

Bomvidd 30 på Stübben är en förhållandevis smal bomvidd.

biffen skrev:
Nej, det är en djungel.
Många märken har sin egen skala, men det finns åtskilliga trådar i ämnet om du söker på bomvidder.

Bomvidd 30 på Stübben är en förhållandevis smal bomvidd.

Jo, jag har märkt ibland att det kan stå normal bomvidd i en del sadelannonser, men då kan det stå antingen 30, 31 eller 32 som normal. detta beroende på sadel.
Kan bomvidd 31 vara normal bomvidd och 32 vid på en stübben rex-sadel?
Du kanske vet eller så kanske någon annan vet...

Hos Stubben är normal bom 30 cm.
Men hos andra märken kan normal bom ha någon annan siffra eller ha bokstäver som t.ex. M. Men det kan skilja sig väldigt mkt mellan bomvidderna.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: sweep
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han... 2
Svar
20
· Visningar
1 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka