BONES (ulvlek)

Uppdatering

The Grave Digger (Heather Taffet) har siktat in sig på Bones och bestämmer sig för att kidnappa henne i Jeffersonians parkeringsgarage. Jack Hodgins råkar dock komma in mitt i kidnappningen och blir påkörd av Taffet som därefter begraver honom levande tillsammans med Bones. Teamet gör allt för att rädda sina vänner men luften håller på att ta slut och tiden är på väg att rinna ut för Bones och Hodgins. De väljer att ta beslutet att åtminstone låta en av dem överleva.

Habina var Jack Hodgins

Dag DL 22:00

Eh, va? O_o Hur då?
nu är jag inte cirkus, men gissar att det kan vara att hon inte vill peka ut de hon håller som goda för de onda, för att det kan vara så att varför dessa hålls som goda i sig kan avslöja vilka roller hon tänkt sig på dessa personer.
Ibland kan det vara bättre att inte skriva ( faktiskt )

nu är jag inte cirkus, men gissar att det kan vara att hon inte vill peka ut de hon håller som goda för de onda, för att det kan vara så att varför dessa hålls som goda i sig kan avslöja vilka roller hon tänkt sig på dessa personer.

Precajsly

Uppdatering

The Grave Digger (Heather Taffet) har siktat in sig på Bones och bestämmer sig för att kidnappa henne i Jeffersonians parkeringsgarage. Jack Hodgins råkar dock komma in mitt i kidnappningen och blir påkörd av Taffet som därefter begraver honom levande tillsammans med Bones. Teamet gör allt för att rädda sina vänner men luften håller på att ta slut och tiden är på väg att rinna ut för Bones och Hodgins. De väljer att ta beslutet att åtminstone låta en av dem överleva.

Habina var Jack Hodgins

Ok nu kan jag skrinlägga både en och annan tanke jag haft hittills!
Ritar om en hel del på mitt papper....
Rip Habina ( som var tvilling):(

får fundera lite till några varv medans jag åker till stallet och tar hand om fyrfotingarna.
Har rätt rejäla omändringar att göra, så mycket är säkert

FiaM röstade på Habina. Det betyder inte automatisk att hon är ulv men hon har nog med all säkerhet en specialroll iom att hon skriver att hon "har kikat på den rollen hon fått"

Men skulle hon som ensam ulv rösta på Habina och sedan käka henne? Förmodligen inte

Särskilt i en lek med okänd ond utanför lyan. Det är mumma när lyan råkar käka sin bundsförvant... :devil: :D

Uppdatering

Habina var Jack Hodgins

Men bajs!

Inte kul att bli av med en tvilling men hellre det än ängeln vilket kan vara risken när det är en ond spion med.
@TeamLundVer - kan du vara en ängel (sic!) och skriva ut rollen i uppdateringarna? Nu gjorde Q det men annars måste jag hoppa tillbaka till sid 1 för att fatta och det är dryyyyygt. :p

Inte kul att bli av med en tvilling men hellre det än ängeln vilket kan vara risken när det är en ond spion med.
@TeamLundVer - kan du vara en ängel (sic!) och skriva ut rollen i uppdateringarna? Nu gjorde Q det men annars måste jag hoppa tillbaka till sid 1 för att fatta och det är dryyyyygt. :p
+1 på den, har inte koll på temat så vill gärna ha rollen också :)

FiaM röstade på Habina. Det betyder inte automatisk att hon är ulv men hon har nog med all säkerhet en specialroll iom att hon skriver att hon "har kikat på den rollen hon fått"

Men skulle hon som ensam ulv rösta på Habina och sedan käka henne? Förmodligen inte
För att vara helt ärlig så menade jag bara att jag hade kikat på det PM som min roll stod i med den meningen ;).

Tjahapp, det var ju inte roligt att missta Habina/tvilling.
Det innebär att cirkus hade fel om Habina. Och jag vet ju såklart att hon har fel om mig också så frågan är om hon har fel om resten hon placerat i en lya också. Jag tycker att det skaver lite att hon så tidigt slängde ur sig misstankar så. Men jag ska inte låsa fast mig vid det..

Så nu har jag fixat med den här sammanställningen i fyra timmar eftersom allt annat IRL tydligen är mycket viktigare så jag har säkerligen missat något. Skrev ett stycke om Habina och så blev hon käk :( Rip Habina. Nu ska jag ta ett par alvedon och försöka sova bort min hemska huvudvärk. Återkommer ikväll.

bollen__
vaknade på fel sida igår pga objudna gästers lek på gräsmattan :D Svarar sen på mina och Qs funderingar om Bms möjligheter. Håller med cirkus att mediumet inte borde kunna bli lurad eftersom denne vet om meningen kommer från en ond resp god. Tycker att Idas röst på Q är bättre än de två på Habina. Försvarar sin åsikt genom att påtala att Ida hade ont om tid och att det är svårt att se om hon är god eller ond pga rösten. Poängterar att Ida inte hänger på Mirtai och FiaM. (Sen måste jag fråga, vad är BOP?) Röstar sedan på Mirtai (samtidigt som jag själv) pga dennes uttalande om en ulv som gett upp, vilket gör att Mirtai fått tre röster. Håller med Q om att Mirtais röst känns mer märklig än FiaMs. Får sedan en röst emot sig av cirkus som tycker det är ett märkligt resonemang hon för kring Ida och hakar på i ett drev mot Mirtai. Fast när bollen_ la sin röst fanns det bara en röst på Mirtai. Lobelia ifrågasatter också bollen__s val genom att undra vad som krävs för att vara misstänkt. Håller återigen med Q denna gång om att onda helst vill ha bybor kvar för de kan luras att tro att de onda är goda specialare, men när de åker ut får man ju reda på rollerna så om det bara är bybor kvar borde de ju inte kunna luras alls? Å andra sidan räcker det såklart med att det finns en eller ett par goda roller kvar bara så är det kanske möjligt för de onda att luras. Men bollen__ skriver sen vidare att det vore konstigt om inte mediumet protesterade om en ond försökte ta dennes roll. Poängterar för Q att LenaH la en uddaröst. Går på cirkus lite om hennes snabba formande av en lya. Men tycker inte det känns troligt att cirkus skulle göra så om hon vore ond och påtalar att hon skulle ignorera det som kom ifrån en ond. Vågar jag hålla bollen__ åt det lite godare hållet? Tycker att hon för fram leken bra hittills. Behöver eg inte alls betyda något men min magkänsla säger så :p

quarter4ever undrar lite om rollerna, mediumet och Bm, i början. Har sedan lite roligt åt min autocorrect (där får man för att man spelar på mobilen!). Noterar att så länge bara goda har dött är det ingen risk att mediumet blir lurat.
Hjälper mig förstå lite mer om Bm. Noterar att Habina får två röster emot sig snabbt, lite för lätt. Ifrågasätter att bollen__ tycker Idas röst är bättre än de två på Habina. Får en förklaring och köper den, håller sen med om Mirtais utlägg om ulv som gett upp. Är medveten om en granskning som följer ifall Mirtai är god och lägger fjärderösten på henne, och är därmed den som röstar sist (i vanlig ordning?). Cirkus riktar direkt sina misstankar mot Q när det kommer fram att Mirtai var siarlärling och sa redan innan röstningen att Q satte spiken i kistan för Mirtai. Q kontrar med att det var inte alls säkert innan röstningen iom Bms specialkrafter. Fortsätter sen fundera över uddarösterna och vad de kan innebära. Försvarar sig sen mot cirkus igen med att påpeka att ingen vet något mer än någon annan inför första DL utom de i lyan som iaf vet om varandra. Fortsätter med att säga att uddarösterna fortfarande är lite märkliga och att cirkus var en av dem som la en sådan. Cirkus menar att Q inte brukar gå med i drev inför DL1 och Q försvarar sig med att hon var misstänksam, som vanligt, och undrar om inte cirkus borde hålla Habina
i lyan med tanke på resonemanget cirkus för. Reagerar sedan på snurrfians kommentar om att meduimet kan bli lurat och skriver att isf borde den goda protestera om någon annan utger sig för att ha dennes roll. Säger sen att det finns en anledning till att onda vill ha kvar bybor till sist eftersom de går att lura lättare. Kommer sen med en sammanfattning över vem som röstat på vem. Grunnar på om inte den onda spionen skulle vilja lägga en uddaröst för att inte riskera att rösta ut en ulv iom att de inte vet om varandra. Undrar vad LenaH menar med att leken blir dynamisk om en ond lyckas förvirra mediumet och köper Lenas förklaring om att det blir roligare för alla inblandade. Spinner lite vidare på om de två som fick flest röster var goda. Noterar att cirkus var snabb att hoppa på Qs kommentar om Idas uttalande och undrar om det var för att få fler in på samma spår. Noterar också att när Habina fått två röster går cirkus istället på Mirtai och undrar om det är för att skydda Habina. Utgår sedan från ett scenario där Habina skulle vara ond och funderar lite kring det och andrarösterna som lades inför DL1. Tycker Q kämpar på bra för att föra den här leken framåt, speciellt som det var lite trögt i början. Svårt att säga något om Qs god-/ondhet så hon får vara neutral tills vidare, men för fram leken gör hon!

cirkus förstår inte alls diskussionen kring mediumet och dennes risk att bli lurad. Tycker att Ida sticker ut eftersom hon benämnt mediumet som läskig. Håller med Habina om att Mirtais teori var en aning knepig. Undrar om Mirtai var ond som vill få med goda att rösta eller om det helt enkelt bara var en röst som slängdes iväg. Mest troligt det sista eftersom vi nu vet bådas roller. Försvarar Q när Idas röst trillar in. Hänger inte med i Lenas resonemang om att mediumet kan bli som en extra siare. Lena förklarar och cirkus håller med om att det blir en aning som siare men inte alls lika kraftfull. Röstar sen på bollen__ trots att Ida stack ut tidigare, med kommentaren att hon resonerar konstigt kring Ida och Idas röst på Q men sen väljer att rösta på Mirtai. Tycker sen det är modigt av Q att sätta spiken i kistan för Mirtai innan uppdateringen vilket Q undrar över. Bm har ju trots allt chansen att rädda sig om denne är uppe för lynch när det är så jämt som det var. Svarar att Bm måste vetat att Mirtai var god, vilket var en omöjlighet, eller att Mirtai var Bm vilket cirkus såg som ganska osannolikt. Varför då? Tror också att Qs röst var en räddningsröst. Undrar sen varför bollen__ valde mellan just Ida och Mirtai. Blir ännu mer misstänksam mot Q när Mirtai visar sig vara god. Presenterar sedan en tänkbar lya. Tänkt tanken att Habina skulle kunna vara ond, fast nu visade det ju sig att så inte var fallet. Funderar på om Ida kan vara ond för det går ihop med att Habina inte röstade där utan istället på Mirtai.
Säger sig sen ha fått en annan tanke om Q, vilken? När Habina sen visar sig vara tvilling stämmer inte cirkus teorier längre. Svårt, gick på Q rätt hårt men har nu gjort en tvärvändning? Nåja, det behöver väl inte betyda något åt något håll ännu.

Forts följer...

Idahoe frågar lite om mediumets roll och krafter. Tycker det är skrämmande att mediumet kan få från både onda och goda. Senare framkommer det att mediumet vet vem som skrivit raden och detta är mindre läskigt. Håller med FiaM om att mediumet visst kan bli lurat men att det är betydligt svårare när den skrivna raden inte är anonym. Cirkus går på och tycker det är märkligt att uttrycka sig om en god roll som läskig, Ida försvarar sig med att det var för att hon trodde att onda kunde använda den likväl som goda. Panikröstar sedan på Q för att IRL kallar (hoppas det går bra med hovis idag!). Motiveringen är väl inte den bästa men är det för att tankarna var på annat håll eller är det något lurt?

FiaM har aviserat att tiden för lek kan bli lite knapp och har mycket riktigt inte synts till så mycket. Tycker det är bra att den onda spionen inte är så kraftfull som den först verkade, är inne på Idas spår om mediumet. Reagerar lite på det här

Nu vet jag inte om en ulv som förmodligen får hjälp av lyan att författa ett meddelande skriver så enkelt men oavsett så vet du ju inte om det ulven skriver är sant eller falskt. En god borde ju rimligen försöka hjälpa mediet så mycket som bara går och då bara skriva något som hon är säker på stämmer.

Får ulven hjälp av lyan även efter den dött?
Funderar lite på om hon ska ändra sin röst när hon ser att Habina har två, men bestämmer sig för att hon inte kan åka när Mirtai och Ida får fler. Jag måste se mer av Fia innan jag kan sätta henne åt endera hållet, men nu när jag vet att Habina var god sätter det iaf igång lite funderingar.

Snurrfian har vi inte heller sett så mycket av. Diskuterar med Habina huruvida mediumet kan bli lurad, Fia menar att man såklart vet vem det kommit ifrån men att man kanske inte bortser helt ifrån det utan ändå börjar fundera. Tycker Idas uttalande om mediumet som läskigt sticker lite och röstar därför på henne. Undrar över Fias röst på Habina och hur säker hon är på att Habina är ulv.

LenaH var på g igår eftersom hon var understimulerad :D Tycker att Snurrfian kommer med en märklig motivering inför DL1 och håller inte alls med om att själva rollen var läskig utan mer att den var läskig eftersom onda kunde utnyttja den. Tycker inte heller Ida var skum som tyckte att det var läskigt att onda kunde använda rollen, men bekymrar sig inte så mycket för att det verkligen ska hända. Är precis som cirkus lite fundersam över rösterna på Habina men tycker att Mirtai har betett sig mest skumt. Tycker att det är spännande med mediumet som kan fungera som en svagare siare. Noterar att Habina blandat ihop vem som röstat på vem av Ida och Q. Röstar sedan på snurris för att denne hängt upp sig på Idas kommentar innan hon hade rollen helt klar för sig. Efter lynchen tycker hon att cirkus har intressanta teorier men är inte säker på att onda skapade ett drev mot Mirtai. Är inte det lite klumpigt om det nu skulle vara så? Lyan vill väl ligga lågt ett tag kan jag tänka. Svårt att säga även här och jag känner ju inte till någons spelstil heller. Jag vågar inte uttala mig om Lenas tillhörighet.

Koppen har ännu inte varit så aktiv, har inte spelat med koppen tidigare så jag har ingen aning om hur koppen brukar spela. Koppen lägger iaf en röst på Ida med motiveringen att hon känns trygg i sig själv samtidigt som hon stryker medhårs till höger och vänster. Noterar att Fia röstat på Habina som inte behöver betyda att hon är ulv, men att hon har en specialroll iom hon skrivit att hon kikat på sin roll. Intressant inflikande men säger inte så mycket... ännu.

Lobelia har inte heller varit så aktiv ännu och lägger sin första röst på Lena eftersom hon tycker att Lena förstorar upp mediumets roll och det är lite ulvigt. Diskuterar den onda spionen lite kort med Q och skriver att vid första DL1 är det vissa som inte vill lägga avgörande så det kan vara svårt att hitta den onda spionen genom att gå på enbart uddaröster i DL1. Så här långt säger det mig inget alls om Lobelia. Jag vill se mer! :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1... 43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 557
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka