Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men nu har vi kommit helt ifrån ämnet, tycker vi återgår till det!
Det är då vi är vid vägs ände, när diskussionen plötsligt börjar hagla om diskussionen och vilka som är delaktig i den. Tills nästa tråd dyker upp med fula fördomar.
Jag håller helt med. Alltså, hur tycker du vi ska kunna kalla oss ett tolerant samhälle med religionsfrihet om vi förbjuder människor att uttrycka sin tro?
Samt en metakommentar om vad diskussionen plötsligt börjat handla om och varför det är fel.Men gärna för mig, jag släpper gärna den tråden och återgår till ämnet.
Jag håller helt med. Alltså, hur tycker du vi ska kunna kalla oss ett tolerant samhälle med religionsfrihet om vi förbjuder människor att uttrycka sin tro?
Vem har gjort det? Alla får leva O tycka precis som de vill, men utan att pracka på/utsätta andra för det. Som jag sagt från början.
Men det måste ju finnas en gräns för där tron, eller sätten man uttrycker tron på, faktiskt stör människor för mycket.
Var ska den gränsen gå? Ska det då vara okej att vissa religioner får uttrycka sin tro, medan vissa inte får?
Men det måste ju finnas en gräns för där tron, eller sätten man uttrycker tron på, faktiskt stör människor för mycket.
Var ska den gränsen gå? Ska det då vara okej att vissa religioner får uttrycka sin tro, medan vissa inte får?
Jag svarade Skjoldur som tyckte att muslimer ska använda kyrkklockor istället för böneutrop därför att det passade Skjoldur bättre.
Men om dom nu får sin vilja igenom så att det blir 5 böneutrop om dagen, varav det första börjar tidigt på morgonen? Då skulle ju många bli störda, och inte bara på ett sådant sätt som överdrivet känsliga blir
Om kyrkklockor stör så får man kanske mäta ljudet, se över tiderna de används osv? Är det rimlig tid, inte för ofta och inte för högt så är det väl ok, precis som andra religioner då.
Vadå "vi svenskar"?? Jag har fan ingenting med varken kyrkklockorna eller din intoleranta syn att göra, klumpa inte ihop oss bara för att vi har samma ursprung!: Jag vill inte höra deras bönerop pga jag tycker det låter klagande och sorgligt. Vill dom höras så tycker jag dom kan använda kyrkklockor precis som vi svenskar, för trots allt bor dom ju i Sverige.
Det har stått i flera artiklar (ska försöka hitta) att "de" (vem det nu var) tycker att det här är jättebra och att de hoppas på att det ska bli 5ggr om dagen, som de har på hemmaplan.
ÄVEN om du hittar någon artikel om "någon" som "hoppas" att det ska bli tillåtet med böneutrop fem gånger per dag, så är det ju fullständigt irrelevant för det förslag som finns just nu. Varför kan vi inte diskutera det istället för vad "de" kanske vill eller önskar sig i en avlägsen framtid?
Det har stått i flera artiklar (ska försöka hitta) att "de" (vem det nu var) tycker att det här är jättebra och att de hoppas på att det ska bli 5ggr om dagen, som de har på hemmaplan.
Kyrkklockor stör mig enormt.
Tills nästa tråd dyker upp med fula fördomar.
Kyrkklockor stör mig enormt.