Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu förutsätter jag att vi pratar om människor som trivs i sitt område. Ni menar alltså att folk hade sålt en lägenhet de trivs i, i ett område de trivs i, ryckt upp barn från förskolor och skolor de trivs i och från vänner de har, eventuellt få längre resväg till jobbet... För att de om de är hemma under den enda gången i veckan böneutropet pågår eventuellt kan höra ett böneutrop, under förutsättning att de har ett fönster öppet eller att TVn eller radion inte är igång så det är tyst nog. Ett böneutrop som pågår i fem minuter?
Nej, jag ser det inte som speciellt troligt att det skulle bli en massflytt.
Skämtar du?Alla som vet någonting om vetenskap vet väl att det inte finns någonting som "sanning"!
Man kan heller inte bevisa att gud inte finns. Och tro handlar inte om att bevisa guds existens.
Bevisa det då. Varför blev universum till kan du börja med.
Hur det blev efter smällen ser vi alla. Men varför blev det en smäll och hur startade den?
Ja det kanske vi får förbereda oss att möta i framtiden Ridde.
![]()
Jo vi hade flyttat helt klart
Självklart är han ironisk... vi svenskar är tyvärr ett hyfsat lätt byte för vi är naiva och godtrogna och tror att alla bara vill oss väl typ.![]()
Vetenskap är just en bevisning för hur det är annars får man inte kalla det vetenskap
Och jag måste få ha rätt att ha den åsikten att tror man fullt och fast på att gud finns så är man inte så upplyst.
Universum är inte en stjärna.Precis så som alla andra stjärnor föds i universum
Du kan lika lite hävda att en troende "har fel" som tror på gud, som jag kan hävda att du "har fel" som tror att det är roligt med fotboll. Att tro är ett personligt val man gör, och det kan varken bevisas eller motbevisas.
Man kan heller inte bevisa att gud inte finns. Och tro handlar inte om att bevisa guds existens.
Vetenskap är just en bevisning för hur det är annars får man inte kalla det vetenskap
Det är därför religion är så farligt. Det är ingen slump att t.ex 93% är ateister i amerikanska National academy of sciences medan siffran är 6-9% bland alla amerikaner.
Det här är ett otroligt intressant ämne, som egentligen skulle behöva en egen tråd. Och som vore jätterolig att delta i, om diskussionen kunde hållas i god ton och utan sarkasmer och förlöjligande (från bägge sidor).
Universum är inte en stjärna.