Boots eller kotring?

Sv: Boots eller kotring?

har kollat upp det där med kotringar, och i gammla böcker visar dom tydligt o klart på bilder att kotringen ska sitta över kotleden.. hittade en annan bild på en liknande som satt under kotan, men den var tjockare och var till för att skydda hästen från att slå sig på armbågen när den ligger ner....

det är meningen att den ska hindra hästen från att slå ihop frambenen och stryka sig...jag vet även att många använder den som ni säger...:smirk:

ZorréZaid: jag vet inte hur hårt man fäster den (har själv aldrig använt nån sån)

jag har bestämt mig, ska till hööks imorgon och då blir det ett par boots i neoprene :banana: även om man får fyra gummi för två neoprene så är majoriteten för neoprene och jag antar, av egen uteslutningsförmåga att det inte ger skav i samma utsträckning som gummi när det blir svettigt och varmt (?) rätta mig om jag har fel. Visserligen håller väl gummi bättre men, vilket skyddar bäst?

kör på bootsen i neoprene du...(fast jag har aldrig varit med om någon häst som har fått skav av boots, men det finns väl..)var försiktig bara i vinter när du rider så att inte brodden på bakhovarna fastnar i bootsen...;) ...då är d iofs bättre med gummiboots men det är en smaksak också..:)

Senast ändrad av en moderator:

att det inte heter hovring då..;) ...jag vet att många använder kotringen på det sättet,men jag ville bara säga att det var inte det den var till för från början..:cool:

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 457
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 899
Senast: 13579vas
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 507
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka