Boots med "knöl"

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Speedster
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 055
S

Speedster

Vad tycker ni om dom bootsen som har en liten knöl som gör att bootsen inte snurrar (vet inte om dom har något speciellt namn). Känns som om det skulle lägga sig en massa grus och skava när man rider i ridhus?

Sv: Boots med "knöl"

Brisses ena par gummiboots har sån "knöl" men jag tycker de snurrar ändå... De är visserligen i minsta laget för honom kanske är därför. Har inte upplevt något skav iaf..

Hade ett par såna "event" (tror jag) som var underbara hade dom på ponnyn vid hoppning både ban och terräng. Dom satt perfekt inget skav och gled inte runt, men tyvärr e dom söndertrampade nu... :cry:

Jag har haft såna boots (också event tror jag). Dom var jättebra,inget snurrande och inget skav :D. Men efter tre(?) år så blev kardborrbanden dåliga och hästen trampade av sig den ena. Ska köpa nya likadana så fort jag hittar såna som inte är vita.

Event är supper helt klart de bästa som för det priset. equigaurd är ok.

Har också event! De sitter där de ska, och snurrar inte.
Min häst får skav av andra botts, men inte dehär :bow:

Har oxå eventbootsen. Men kardborren har gått sönder på ena, och en annan har gått upp i sömmen efter att en av hästarna trampat sig med en brodd

red med mina nya boots med knöl idag och dom satt ju jätte bra! Inget snurr, satt perfekt, och gummit var jätte mjukt, jag är nöjd :D
min pappa köpte dom på Granngården, vet inte vad det var för märke på dom? men dom var bra i alla fall!

Har haft Eventboots i neoprene med knöl, snurrade inte. Dock får mina hästar skav av dem (har ett par svarta i strl S till salu btw).

Nu när jag köpte boots till unghästen så blev det (svindyra) gummiboots med knöl. Bra tänkt men jag hade gärna sluppit knölen eftersom de gärna vill snurra på unghästen med. Dock om man får dem i rätt storlek är jag rätt säker på att de INTE snurrar, alls.

Dock, är jag den ENDA som VILL att bootsen ska kunna snurra fritt?

mina snurrar i alla fall, men jag har inte haft några problem med det...

Är det någon som vet var det finns såna där enklare neoprenboots utan knöl med slät yta?

Inte Globus med den märkliga kardborrelåsningen utan såna släta med bara en söm i nerkant?

Event har väl bara de med "lurvig" yta?

Travshoppen hemma hade förr men nu har han slut på lagret efter att ha reat ut dem. :(

/// ghost

Alexandra_W skrev:
Dock, är jag den ENDA som VILL att bootsen ska kunna snurra fritt?

Nej, jag spänner mina såpass lösa att dom ska kunna snurra. Spelar det någon roll om dom snurrar eller inte?

mina snurrar åxå å jag har aldrig haft nåt problem me de.
de kan kanske va problem om hästen lätt får skav.............

Ja, varför vill man inte att de ska snurra??
Min pålle går med gummiboots runt om i hagen eftersom de busar rätt rejält i hagen, och jag vill inte ha nå fula sår... de spänner jag löst så de inte ligger å nöter.. å de snurrar då för fullt.. :)

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
810
Senast: Miingla
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Marvin
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
879
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 201
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka