Börja Trava

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Elixe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 344
E

Elixe

Trav, d e kul fick testa det hos min ridlärare som har 14 travhästar :D Många hatar Trav hästar hurså? jag träffade en trav häst som älskade att nafsa i kläderna och busa med en, det gjorde dom andra 13 åxå, och slumpen kan inte bara ha gjort så att just min ridlärares hästar var så snälla... Jag funderar på att bli kusk, om det är någon som kan på minna mig om 3 år när jag gått ut nian att jag ville bli kusk kommer jag att bli glad :banana: men vad du en gör, trav hästar är minst lika bra som vanliga hästar!:)

Sv: Börja Trava

roligt att du tyckte om travhästar men man kan inte bli kusk hux flux så där utan det behövs mycket träning med det oxå precis som i ridningen :idea:

Jag var helt anti trav på 90-talet. Stängde av tv så fort det visades på tv. Fy fan vad trist med bruna hästar som bara springer runt runt och inte har nåt liv.

Men var hamna jag?!?!?!
Allt börja med att jag blev skötare på en fd. travhäst och dessa varmblod blev min favorit.

Trav e de roligaste som finns att hålla på med!!!

Trav, d e kul fick testa det hos min ridlärare som har 14 travhästar :D Många hatar Trav hästar hurså? jag träffade en trav häst som älskade att nafsa i kläderna och busa med en, det gjorde dom andra 13 åxå, och slumpen kan inte bara ha gjort så att just min ridlärares hästar var så snälla... Jag funderar på att bli kusk, om det är någon som kan på minna mig om 3 år när jag gått ut nian att jag ville bli kusk kommer jag att bli glad :banana: men vad du en gör, trav hästar är minst lika bra som vanliga hästar!:)

Såklart du ska bli kusk! Sök jobb hos en travtränare så ska du se att det kommer gå av sig självt. Jag håller tummarna för dig.

Hos oss (kalmar) måste man ha kört snabbjobb i två (eller är det ett?) år innan man får ta körlicens.

Men sjävklart ska du bli det :banana:

åh jag hittade för kanske ett år sen ett häfte som vi i våran klass skrev då vi gick i 7an och som lärarna tryckte upp och gav oss då vi gick ut i nian. då hade man fåt skriva vad man trodde man skulle jobba med om 10 år och ens fdrömyrke osv.

detta gör jag om 10 år: jobbar med travhästar
drömyrke: travkusk

kusk vill jag inte bli längre men jag hade ju rätt på första saken iaf ;) rätt kul att man ändå visste elelr had epå känn vad man skulle göra. dom andra hade skrivit typ "om tio år är jag miljonär" det roligaste var ändå en negativ typ som skrivt" om tio är jag förodligen arbetslös" haha undrar om han är det ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Viva
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 172
Senast: Mia_R
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
4 155
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
3 041
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka