Börjat hugga

Sv: Börjat hugga

Ja, ston är ett kapitel för sig;)... Jag har mest haft ston i mitt liv, ingen har varit lik den andra. Så fick jag hem en valack och vad skönt det var, trots att han hade en del i bagaget som gjorde att han räknades som "svår". Efter att han fick somna in som 17-åring p.g.a. pålagringar, tänkte jag göra det enkelt för mig och skaffa en till valack... Ha ha ha, jag är förföljd av ston:cool:

Nu har jag en egenuppfödd ekonomipaint som ska bli valack och den andra är... ett sto:o... Med all attityd som ett sto kan ha samlat i en och samma häst:crazy:... Men hon är störtskön!

TS: Staffan är den tränare jag i huvudsak tränar för. Gillar hans mjuka sätt att lotsa igenom den attityd mitt sto visar upp. Blir ingen konfrontation utan vi belönar rätt beteende. Hon inbillar sig att hon har medbestämmande och då funkar hon som bäst men egentligen lurar vi henne till att tro detta:D

Japp en av hovslagarna hos tränarn respekterar vårat sto han säger till o tolererar inte detta beteende.
Men hovslagarn här hemma har väl lite fel inställnng han vill inte va för sträng o då jävlas hon me han, så vi får läxa upp henne åt han för d blir jävligt jobbigt för han o sko oxå:p.
Men man får ta henne som hon e hon e svår men man får respektera att hon inte e nåt gossedjur(jag har inget behov av att gulla heller). Gör man d blir hon säkerligen ledaren över oss. Har inget problem med henne så än att hon gör d vi tänkt me lite tillrättavisning.
D andra stoet uppskattar lite klining o att småpratas med istället.

Senast ändrad:

Av någon anledning gillar jag också den sortens hästar.. - Tänk att ha en häst som gör precis allt jag ber den om? Tråkigt. Dock vill jag inte ha en häst som bits och sparkas..
Jag ska läsa artikeln bums! Nu väntar jag på svar från Staffan å. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 735
Senast: Squie
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
6 055
Senast: Liran
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år... 2
Svar
37
· Visningar
5 570
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka