Börjes fårskinnspad, passar den 17,5" sadel?

LinnK

Trådstartare
Jag har för mig att strlk på den anges som 16-17" och då undrar jag om någon av er vet/tror att man kan använda den till en 17,5 " sadel.

Sadeln i fråga är en islandssadel, en equipe island, som ser ut som en dressyrsadel i princip, men med lågt bakvalv.

Jag har hört att det ska vara bättre kvalité för relativt lilla summa den kostar, på den padden än på den från te x Hööks, men undrar ändå om ni har andra budget alternativ till att hitta en bra o hyffsat billig fårskinnspad, var isåfall? (måste gå att beställa över nätet)

Det här är bara en tillfällig lösning tills vi har råd att lösa det på bästa sätt, och tills hästen musklat i sin sadel igen, så därför undrar jag över billiga men ändå bra paddar.

Sv: Börjes fårskinnspad, passar den 17,5" sadel?

Beror alldeles på hur lång sadeln är. :) Du kan ha en 17" som är längre än en 17.5" i ett annat märke te.x

Jag har den till en Hrimnir sadel ,passar fint:) har haft den i två år o den är lika fin än...

Är sadeln hyfsat kort o med rundbossor kan det funka. Tänk på att du måste klippa en kanal om du köper den padden.

Jeg har hatt denne saueskinnspaden på min forrige sal, som var 18" også :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka