Börjes Himalya regntäcke fodrat?

eldkyss

Trådstartare
jag har beställt börjes himalya regntäcke, och det står i katalogen att det är ett innerfoder av polyester.. är detta inte samma sak som fodrat regntäcke?

Jag vill inte ha ett ofodrat regntäcke.

Utan ett som har innerfoder så att det värmer lite grand.

Jag har bara erfarenhet av regntäcken med fleecefoder på insidan. Så ja antog att polyester var ett värmande foder bara det att det inte var fleece.

Men när man känner på täcket så känns de inte som att det är ett värmande foder , men det kanske de är?

Sv: Börjes Himalya regntäcke fodrat?

Himalaya regn är ett ofodrat täcke, det värmer ingenting. Polyestret finns för att inte yttertyget ska ligga an direkt mot hästen och skava.
Deras Regntäcke Tyfon däremot är fleecefodrat och kostar väl en hundring extra om jag inte minns fel.

Sv: Börjes Himalya regntäcke fodrat?

Precis som Dangerose säger så är det inte fodrat.
Börjes har däremot 2st Tyfon täcken som är fodrat ett med fleece fodrat ( gråa militärtäcket ) och sedan ett som är 100g fyllning ( det rutiga ). Men mig vetligt så är fleecefodrat och 100g fyllning lika mycket, så skillnaden mellan de täckena är nog deniern i täcket.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 597
Senast: Shixle
·
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 527
Senast: Scata
·
Hästvård Vårt ena kallblodsto kördes häromdagen och jag upplevde då att hon var lite långsammare än vanligt. Tänkte att hon hade en trött dag...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: eldkyss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka