Börjes I Tingsryd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare björktomta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 929
B

björktomta

Hej
jag undrar om någon har handlat på Börjes i affären nere i Tingsryd. Finns det mer saker där än i katalogen. Jag är på jakt efter ett loksele och den de har i katalogen vill jag inte ha :( . Men jag har hört att de har mer selar där i affären. Berätta vad ni tycker om affären, det är ca 43 mil enkel resa så man vill ju veta om det kan finnas något kul :angel:
LINDA

Sv: Börjes I Tingsryd

Selen och sånt kan jag tuvärr ej svara på då jag ej kollade på dem när hag var där. Men absolut värt att fara dit... finns mkt mer än vad som finns i tidningen, mkt märkes saker osv. billigt också.. =)

Är där ganska ofta men brukatr faktiskt inte gå in på avdelningen för körgrejer och har inte sett hur lokselen ser ut.
Däremot känner jag en del som har de billiga selarna från börjes och verkar ha funkat ok...

Det finns MYCKET mer i affären än på internet, men inte alltid, det gäller att åka dit när de precis fått in nya grejer...:D

Jag var på affären för 1 vecka sedan och där fanns MYCKET som ej finns med i katalogen. Blev glatt överraskad.
Men hur det är med selarna kan jag ej svara på, kollade inte så mkt på dom. Ring och hör...

Jag var där igår, men köpte så lite att jag nog måste klassas som trist människa, men jag var nere i juli oxå, om det nu är en ursäkt??
Vi har 26 mil enkel resa och brukar åka fram och tillbaka på en dag men nu var barnen med så vi tältade....och det är inte svårt att hitta något fint ställe för det finns 200 sjöar i Tingsryds kommun.
Men hela Tingsryd är så mysigt så jag kan inte annat än att säja åk....det är en upplevelse...

Jag har hört att de har GPA hjälmarna? Vad kostar de?

Hmmm...vet att de funnits men inte haft koll på vad priset ligger på :o (fy på Vimzis, sånt SKA jag ha koll på!! :eek: )

Kan tänka mej att originalet ligger på 2500 eller något...

Det finns redan en miljard trådar om Börjes sedan tidigare ungefär.
Utnyttja sökfunktionen så får du bra svar på vad som finns där!

Eftersom jag bor bar ca 3 mil därifrån så handlar jag endast i affären. Jo dom har en del selar hängandes även begagnat har dom inne.
Det är en härlig affär som man kan gå nån timme i om man inte varit där innan.
Mycket att ha till inte allt för dyra priser.

Tack för alla svar, det blir nog en liten tur i alla fall :)
LINDA

Ett tips är att ringa direkt till affären innan du åker, så kollade de upp vad de har hemma. Kan vara ganska utplockat ibland.

Hej
Är det samma nummer som i katalogen eller, har hört att de har ett sadel/sel makeri men det kanske hör ihop med resten av affären
LINDA

Om du ska tälta enligt allemansrätten så pm:a mej så kan du få vägbeskrivning till ett fint ställe vid en sjö ca. 5 km utanför centrum.

Grevinnan: vart va de du tältade nånstans?? Inte i min trädgård hoppas jag? :D

Jo det finns som sagt mkt mer i affären! Va där senast idag o shoppade lite. Selarna kollar jag aldrig på, men även om det inte finns fler lokselar så finns de ju så mkt annat. Det finns nog mer av allt. Sen finns ju stallbacken oxå, med en massa stallinredning, foder, tillskott, hovslageri, stängselgrejer osv.

Travbanan, Hammarplast o övriga Börjes kan va värt ett besök oxå när du ändå e här (Hammarplast har bra grejer till stallet, ex plastbackar, tvättkorgar, hinkar).

Om det är så ljuvligt o underbart för övrigt i Tingsryd, det vet i tusan :cool: :D

Numret är väl 047748250 tror jag.
GPA titium kostar 3000, TROR dom har första modellen oxå, kan nog kosta 2500.

Jag funderar på att ta tåget från Värmland för att ta mig ner till Tingsryd. Men tyvärr tar det en hel dag en väg, inte så kul. Men en dag ska jag komma dit. :D

Nej, det var INTE i din trädgård!!!!!
Men hade jag vetat att den funnits så hade jag nog valt den.... :devil:
Saken är nog att vi diggar Tingsryd eftersom vi inte bor där, jag bor nära Knalleland (borås) och jag kan inte begripa att folk har det som semestermål!!!!

Fortfarande Grevinnan skrev:
Nej, det var INTE i din trädgård!!!!!
Men hade jag vetat att den funnits så hade jag nog valt den.... :devil:
Saken är nog att vi diggar Tingsryd eftersom vi inte bor där, jag bor nära Knalleland (borås) och jag kan inte begripa att folk har det som semestermål!!!!

:D Tog ett tag innan jag fattade att du inte syftade på min trädgård utan att du svarade ngn längre upp i tråden.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 568
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 832
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 344
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka