Börjes regntäcke

Nikki o Fabian

Trådstartare
Finns det någon här som har erfarenhet av börjes billiga regn täcke? Kommer inte ihåg vad det heter.... är det himalya eller nått kanske?

Sv: Börjes regntäcke

Jag har haft ett sånt en säsong (sen växte hästen ur det) och det höll för heldagsösregn och satt bra på hästen med. Nu har jag gett det till grannen som använder det och det verkar fortfarande vara bra för hon har köpt likadana (fast nya) till de andra hästarna (en ridskola).

Tror nog du syftar på Himalaya regntäcke. Har några sådana till mina hästar och hittils är jag helt nöjd. Sitter helt okej på och ingen väta igenom än så länge. Har visserligen inte haft dom på i ösregn en hel dag tex. Men frågan om just detta täcke har varit uppe förut och andra här på buke verkar nöjda så...

Jag har ett sånt (Himalaya) och det verkar hålla tätt (har inte använt det i regn så många ggr än). Dock rinner det in i fram- och bakkant när det regnar mycket, men det gör det väl på de flesta täcken antar jag.

Jag har ett Himalaya regntäcke till min grova kallblodstravare, och det fungerar, även vid dagsregn.
Tyvärr är fodret inte av den bästa kvalitén, jag har lagat det flera gånger.

Immer

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
986
Senast: TantAgda
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025