Sv: Börjes tråd
cactuspower skrev:
Vill du ha prisuppgifter och veta vad som finns i butiken just nu är det nog enklast att ringa och fråga i butiken
haha ja eller så frågar man piggis...
Jag är nästan säker (om de inte har ändrat priserna typ NU) på att mia's hoppshabrak kostar 258 o vanliga/dressyr typ 299.
de får in märkesgrejer lite då och då (ibland är det väl utplockat, ibland har de jättemkt). Det är olika vad de har inne, eftersom det inte är några katalogvaror så tar de väl in lite det dom känner för/är fint osv. Antar jag!
Ska försöka ge en bild UNGEFÄR av vad dom har/brukar ha (sen säger jag inte att dom har ALLT jämt, dom har ju heller inte alla färger o storlekar av allting!!)
Shabrak:
Mia's shabrak, brukar ständigt finnas många olika, fina färger (hopp/vanliga/dressyr)
Hansbo shabrak, just nu har dom en del
RG-shabrak: tog in några st nu finns kanske bara nåt kvar, runt 600
polypads har dom
Pessoa shabrak hade dom några innan, ej säker på att det finns nåt kvar
jättefina shabrak från nåt som heter Kavalkade, typ ungefär som RG, tjocka o många fina färger, ca 400 (vill ha!!)
Sadlar:
Frank Baines, Stübben, Lemetex, Pessoa, tja lite mer har dom väl (köpte min FB på börjes o den låg nog ca 6000 under rek.pris)
Träns:
har iaf haft lite från Lemetex, Stübben, FB, Michael Whitaker
Grimmor:
Eskadron, några färger
Skydd:
Veredus m läderinsida (senskydd 1175 tror jag, bakskydd finns oxå), från eskadron har dom nog vanliga senskydd, flexi soft senskydd, de nya lite högre kotskydden till bakben, höga senskydd till bakben, cross country skydden. några finns väl med i katalogen?
sen har dom nog kvar läderskydd m ludd från michael whitaker, kanske nåt mer
Transportskydd:
förutom bucas har dom event oxå
Täcken:
nu har dom ylleländtäcken från mia's, jättefina!
de har även ylletäcken från mia's (beställningsvara), nåt mer ylletäcke (typ nåt engelskt för ca 800), hansbo bävernylontäcke (är nog oxå best.vara), nåt mer ylletäcke för cirkus 400, termotäcke från Bucas (ett par olika) o hansbo, regntäcke från event, fleecefodrat regntäcke från horse saver/kjällqvists, vintertäcke o regntäcke från bucas, några fleece/svettäcken från bucas (även flugtäcke tror jag).
köpte ett 300 g termo från bucas för 475 kr superbra! Regn finns för 650, dock ej stl 145..... :smirk:
finns nog lite fler täcken som jag ej minns nu.
Ridbyxor:
de har några olika modeller från Cavallo, Sarm Hippique, Pikeur o Kingsland tror jag. Dock är det nog varierat utbud. Köpte nyligen helskodda cavallo för 800 nånting, sarm har jag köpt oxå för 800 (tygskodda). Så nog är de billigare än många andra.
Övriga ridkläder:
jackor från kingsland, en del jackor/västar/tröjor från kyra k osv.
Jag tycker att de har bra utbud, man kan även beställa hem grejer. Priserna tycker jag alltid är mer eller mindre under "normalt".
Ni får bara inte tro att de har ALLT hemma av det jag skrivit (poängterar det igen). Ibland har de mkt, ibland utplockat men jag kan iaf lova att de har mer märkesgrejer i affären än i katalogen!