Börjes Ulltäcke deluxe

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Är det någon som har det ulltäcket från Börjes, Brunrutigt och kostar 288 kr.

Hur är det i kvalite och passform?

Är det ett tjockt täcke eller av det tunnare slaget?

Något du kan rekommendera eller har du något annat täcke som du tycker är bättre i ull än detta som du rekommenderar?

:bump:

Sv: Börjes Ulltäcke deluxe

Jag tycker det är bra. Inte tunnt men inte heller så tjockt att det blir tungt att hantera. Bra passform, inte så lågt skuret i halsen att det blir liggande "på bogarna". Väl värt sitt pris.

Jag tycker att det är ett bra täcke men jag har få sy upp mina i halsen eftersom de var för stora där, annars är passformen bra. Det ena har jag haft i tre år, det är använt i stort sett varje natt på vinterhalvåret och även ibland under regntäcket när det tjockare täcket inte hunnit torka till dagen efter, det är fortfarande som nytt.
Det är betydligt tjockare än det gröna de hade för några år sedan.

Har också kikat på det i katalogen ett par ggr. kanslke man ska göra slag i att investera i det nu då!
Är de stora på längden?

jag har ett sånt täcke tycker att det är bra är bra passform och jag ska köpa ett till min andra häst

En i stallet har det täcket och jag tycker att det är väldigt tjockt för det priset men passformen är väl inte den bästa.

KL

Hittar det inte på deras hemsida.

Kan någon ge mig artikelnummer?

Hittade det. Bland utetäcken. Märklig plats att sortera ett ulltäcke.

Senast ändrad:

Har också kikat på det i katalogen ett par ggr. kanslke man ska göra slag i att investera i det nu då!
Är de stora på längden?

Mina har 135 i andra täcken och de här passar bra i 135 med så de är normala i storleken, de är tillräckligt långa för att inte skapa den där dumma glipan som ibland blir på vissa billigare täcken. De går alltså ner lite över svansen.

Är jättenöjd med det! Sitter bra i halsen och går ner bra över rumpan. Har inte tvättat det ännu men kvaliten känns helt okej.

Jag är inne på mitt andra täcke av den modellen (det första lyckades han trampa av sig i hagen och göra tvättlappar av. Inte täckets fel iofs).
Min uppfattning är att det är mkt täcke för pengarna, det är rejält utan att bli klumpigt. Dock är det rätt tungt att slänga upp på hästen, iaf för mig som har en nackskada och lite bekymmer med armarna.

När det gäller passform och storlekar så tycker iaf jag att mina täcken har varit rätt stora i storlekarna, framförallt halsöppningen. På min pålle (som ändock är rätt bastant) hamnar halsöppningen lätt långt ned mot bogarna och därmed skaver det en smula. Nästa täcke blir nog en storlek mindre än jag brukar köpa.

Sammanfattningsvis: Ett mkt prisvärt täcke :)

Tusen tack för era svar:bow:

Jag har ett fullblod som har 135 i täcken men han är smal över bogen, ska man ta ett 135 eller 125 då, det blir kanske för kort hmmmm detta var klurigt....

Annars tycker jag det verkar prisvärt och det är snyggt på bilden med så det blir nog ett sånt på inköpslistan:laugh:

Ett grövre halvblod är det jag har sett täcket på och på henne sitter det inte kanon. Det beror väl på vad man jämför med också, men för det priset verkar det helt OK.

Tusen tack för era svar:bow:

Jag har ett fullblod som har 135 i täcken men han är smal över bogen, ska man ta ett 135 eller 125 då, det blir kanske för kort hmmmm detta var klurigt....

Annars tycker jag det verkar prisvärt och det är snyggt på bilden med så det blir nog ett sånt på inköpslistan:laugh:

Ta inte en storlek mindre, så mycket skiljer det sig inte i halsen men däremot på längden.
Det är bättre att du syr veck om det behövs.

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 077
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Har sedan 2 år tilbaks varit ägare av Horseware Rambo XL täcken, & liners till. Efter haft Shires bästa täcken i många år så är jag... 2 3
Svar
58
· Visningar
10 003
Senast: Pudlan
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 625
Senast: moonstruck
·
F
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst på lösdrift, jag flyttade dit hästen då jag tyckte att det verkade lugnt och trevligt och välskött. Nu börjar en...
Svar
13
· Visningar
1 618
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka