Börjestäcken..

MittNyaJag

Trådstartare
Kommer stå på kallstall i vinter utan möjlighet att torka täcken på plats så jag skulle behöva extratäcken till hästarna för att kunna ha ett hemma på tork samt att de ev. skulle behöva nya pyamasar..

Termotäcket för 279 kr på börjes, någon som har det? Åsikter? Varmt? Tycker det är lite diffust med 200gr eftersom olika foder har olika mkt värme, och jag inte har en aning om hur tjocka mina gamla täcken är... :)

Himalaya vinter bw, 465:-, samma där, någon som har det? Åsikter?

Har inte råd med dyrare täcken även om jag skulle vilja, men eftersom båda hästarna behöver täcken så sätter ekonomin stopp!!

Andra märken i samma prisklass?

Sv: Börjestäcken..

Jag har ett termotäcke från Börjes, och det har hållt utmärkt i tre vintrar! Det är lite slitet i yttertyget, och det sitter inte jättebra när hästen rör sig eftersom det saknar bogveck, men som stalltäcke har det funkat utmärkt.

Jag har även Himalaya ofodrat regntäcke som har fungerat bra både vad gäller hållbarhet och för att hålla regnet ute, men i vintras lossnade ett av spännena i fästet på täcket. Det lossnade i sömmen och var bara att sy fast igen.

Jag köpte thermotäcket till min häst men det vart för thigt för henne i bogen tyvärr, hon är dock väl tilltagen över bogen så det bör passa på normalstora hästar till smäckrare hästar. Men annars så verkade själva täcket väldigt prisvärt och det såg väldigt fint ut.

Har även haft det ofodrade himalya täcket och det var jag nöjd med.
Satt helt okej på min häst, var helt och höll tätt enda tills jag hade tvättat det, då började det att läcka. Men annars är det ett bra täcke. Klart prisvärt. Ridskolans alla hästar (ponnyer i oförsig hela bunten) har varsitt regntäcke, det är shettisar upp till d-ponnyer och de funkar bra på dom. Klart prisvärda täcken!

Jag har himalaya vinter till min häst vilket funkar helt ok, dock är det väl inte så slitstarkt. Det ligger helt ok på hamnar dock lite på sniskan ibland. Klart prisvärt tycker jag att det är iaf!

Jag har också ett sådant vintertäcke. Till min arab fungerar det över förväntan!

Jag har Himalaya vinter täcke och haft det en säsong. Det har fungerat lika bra som stallkamraternas betydligt dyrare täcken.

Jag har inte just de täckena du funderar på, men generellt kan jag säga om täcken jag köpt från Börjes att de håller väldigt hög kvalitet i förhållande till priset. Alla täcken jag köpt där är jag väldigt nöjd med.

Jag har Himalaya vinter täcket och det billiga regntäcket. Har hållit i flera år. Köpte nya förra vintern. Ska köpa ett till i år. Har alltså flera hästar med samma sorts täcken. Har köpt dyare täcken för sisådär 1200 kr styck. Men dom har inte hållt längre för det. Tycker dom sitter bra på hästarna också. Inte alls så mycket skav som en fick av ett dyrare.Så satsa på det du.

jag skulle heldre beställa täcken från hööks än börjes då jag tycker att börjes har väldigt dålig passform...

har du möjlighet att ta dig till ullared är det ett starkt tips!

Tycker att börjes täckena är väldigt bra med tanke på priset. Har haft Himalaya vinter nu i två säsonger. Är du bara noga och impregnerar när du har tvättat det så funkar det kanon. Bra passform tycker jag att det har varit Hööks täcken blir väldigt tunga och är inte alls lika bra. Thermo täcket är bra, lite tunnt för min smak men det funkar kanon på höst och vår när det är kallare. När det är som kallare så har jag tjockare täcke.

/Linad

Väldigt långt till ullared..

Tycker hööks blivit så himla dyra på sina täcken och har som sagt inte råd eftersom båda hästarna behöver extratäcken.. Annars har jag "alltid" haft täcken från hööks.. Tycker passform och kvalitet varierar väldigt därifrån!!

jag har ett stort fullblod och han kan inte ha några täcken som kommer från börjes, de är alldeles för stora i bogen..
annars tror jag att de täckena är prisvärda.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 124
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Kanske helt fel säsong nu, men tänkte vara ute i god tid. Vad använder ni för täcken till era hästar? Ni behöver inte skriva ut märken...
Svar
7
· Visningar
1 565
Senast: Gimlan
·
Utrustning Min nya häst drar större storlek i kläder än min förra, så jag har varit tvungen att byta ut hela min täckesarsenal nu inför... 2
Svar
26
· Visningar
5 081
Senast: bejkonfis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka