Bukefalos 28 år!

Borra i kakel - dumt?

hur fint blir fyra borrhål i kaklet?
Ja, alltså, eftersom jag inte vet hur det ser ut när man tagit bort tejpen så kan jag inte avgöra vad som är fulast. Det är därför jag frågar hur det ser ut när man tar bort den.
 
Ja, alltså, eftersom jag inte vet hur det ser ut när man tagit bort tejpen så kan jag inte avgöra vad som är fulast. Det är därför jag frågar hur det ser ut när man tar bort den.
Har man inte ett billigt skitkakel så försvinner tejpresterna med hjälp av lite kemisk bensin.
Hål är ju mycket svårare få bort
 
Har man inte ett billigt skitkakel så försvinner tejpresterna med hjälp av lite kemisk bensin.
Hål är ju mycket svårare få bort
Okej. Vi kommer inte att ha ett ”billigt skitkakel” så då bör det vara lugnt :up:.

Jag ska fundera på saken.
 
Jag vill ha upp en sån här:

0586589_PE672180_S5.JPG


I vår nya lägenhet som vi ska flytta in i. Min pappa säger dock nu att det är aaaalldeles för svårt att borra i kaklet och att vi bör avstå. Min man säger att det inte alls är omöjligt att få det bra bara man är försiktig.

Vem har rätt? Jag vill ju ha min grunka på väggen :(.

Vill tipsa om lim som heter No nails! Frågade efter kakelborr i affären, blev rekommenderad detta limmet i stället. Var lite skeptisk men numera enbart imponerad! Har bland annat förankrat ett golvstående badrumsskåp och en tavellist som jag belastat ganska hårt utan problem.
 
Vill tipsa om lim som heter No nails! Frågade efter kakelborr i affären, blev rekommenderad detta limmet i stället. Var lite skeptisk men numera enbart imponerad! Har bland annat förankrat ett golvstående badrumsskåp och en tavellist som jag belastat ganska hårt utan problem.
Wow, super, tack!! :)
 
No Nails fungerar pa i stort sett allt ... pa kakel gissar jag om man kan halla tryck tillrackligt lange for att det ska fasta.
Det enda med att borra i kakel ar att satta en bit malar tape dar man ska borra sa kaklet inte flisar sig i kanten av halet. Det ar inte svart att satta en bit silicon (finns i princip alla farger) i halet sa det inte syns om man tar ner vad man satt upp.

Vi kopte det billigaste kalkel vi kunde hitta och stangen fran IKEA ... men den skruvas under fastet. Ett hal pa varje sida.
IMG_7285.jpeg
 
No Nails fungerar pa i stort sett allt ... pa kakel gissar jag om man kan halla tryck tillrackligt lange for att det ska fasta.
Det enda med att borra i kakel ar att satta en bit malar tape dar man ska borra sa kaklet inte flisar sig i kanten av halet. Det ar inte svart att satta en bit silicon (finns i princip alla farger) i halet sa det inte syns om man tar ner vad man satt upp.

Vi kopte det billigaste kalkel vi kunde hitta och stangen fran IKEA ... men den skruvas under fastet. Ett hal pa varje sida.
Visa bifogad fil 30526
Snyggt!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 285
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 868
Senast: Squie
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: manda
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 603
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp