Bukefalos 28 år!

bortglömda kattungar!!!! snabbt

höstmåne

Trådstartare
Mamma katt vill hellre vara ute. nu har hon varit ute hela dagen och kanske inte kommer in inatt.
2 veckor gamla kattungarna skriker sig hesa och börjar tappa energi. vad kan jag göra?
mvh anna
 
Sv: bortglömda kattungar!!!! snabbt

Om hon inte kommer in så får ni nog räkna med att få stödmata. Hon kommer antagligen in, och gör hon det så får ni nog stänga in henne. Hon löper möjligtvis inte? Sätt henne på p-piller i så fall och kastrera såfort ungarna äter mer vanlig mat.
 
Sv: bortglömda kattungar!!!! snabbt

Nej. hur kan jag vara det när hon är ute nånstans. Har inte sett till henne på hela dan :(
 
Sv: bortglömda kattungar!!!! snabbt

hm. jo men vi har ingen mjölkersättning hemma och det är mitt i natten. finns det något man kan ge dom som man har hemma?
 
Sv: bortglömda kattungar!!!! snabbt

Har hon kommit in?
Annars måste ni åka och köpa mjölkersättning. Finns på apoteket eller vissa välsorterade djuraffärer. Men det ganska mycket jobb, dom måste ha var 4:e h tror jag det är och dom bör vägas varje dag så man ser att dom verkligen går upp i vikt.
 
Sv: bortglömda kattungar!!!! snabbt

MissFideli skrev:
Har hon kommit in?
Annars måste ni åka och köpa mjölkersättning. Finns på apoteket eller vissa välsorterade djuraffärer. Men det ganska mycket jobb, dom måste ha var 4:e h tror jag det är och dom bör vägas varje dag så man ser att dom verkligen går upp i vikt.

Kattungar på 2 veckor måste ha mat som minst varannan timme. En del behöver varje timme så det blir en hel del jobb.
 
Sv: bortglömda kattungar!!!! snabbt

Jag blandade ihop med den andra tråden där dom var 5 v. Självklart ska 2 veckorsungar ha oftare.
 
Sv: bortglömda kattungar!!!! snabbt

Stallkatten här har kattungar som är 4 veckor gamla och hon vill osså vara ute på vift. Så vi har gjort så att det är stängt på natten så hon ej kan ta sig ut, osså får hon vara ute på dagen om hon vill. För då är det folk i farten som kan bära in henne om hon varit ute för länge. För hon går inge långt, håller sig på gården.
 
Sv: bortglömda kattungar!!!! snabbt

Stödmata med kattmjölk som finns att köpa i djuraffärer. Ett pulver som blandas med vatten. Ligger mellan 50-150Kr
 
Sv: bortglömda kattungar!!!! snabbt

Välling...står i de flesta äldre kokböcker, späd den dock ngt mer än recepten föreskriver....
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 869
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 187
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp