Borttappat gröntkort

Status
Stängd för vidare inlägg.

TheHunted

Trådstartare
Hejsan.
Har en kompis som vill med mig på en tävling nu nästa månad.
Hon tog grönt kort för kanske 6-7 år sedan men har nu tappat bort kortet.

Hur gör man? Måste hon ta ett nytt eller finns det upp skrivet i ett register nån stans?

Sv: Borttappat gröntkort

Det vill jag också veta.
Tog mitt för väldans massa år sedan och har inte sett det på nästan lika många år :angel:

Hon ska kontakta det distrikt där hon tog kortet. Om de hittar henne i registret får hon ett nytt kort mot en avgift som är olika i olika distrikt.
Om de inte hittar henne i registret så måste hon ta ett nytt.

Eftersom hon tog kortet för bara 6-7 år sedan borde hon finnas i registret, under förutsättning att provledaren rapporterade in alla som gjort godkända prov.
Tog man kortet de första åren så kan distriktet ha tappat bort registreringen, det var en massa strul i början med det i en del distrikt.

Notera att det är det distrikt som den klubb man tog kortet hos tillhör(de), inte det distrikt man själv tillhör idag.

Jag ringde till Skånes ridsportsförbund (såg du oxå är Skåning) så letade de fram i sina gamla register att jag tagit det och så fick jag betala in en avgift och så kom ett nytt kort hem till mig.

Har du tagit kortet i ett annat län får du ringa till dem och beställa ett nytt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
12 094
Senast: Hedwig
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 441
Senast: Edla
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: cewe
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
788
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka