Borttappat mätintyg!!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare AK47Kalashnikov
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 228
A

AK47Kalashnikov

Jag köpte 2005 ett gotlandsruss (ponnytravare) som då var 11 år gammal, dvs slutmätt. Problemet ligger i att jag inte fick något mätintyg, då den tidigare ägaren tappat bort det. Nu har dessutom ponnyn ifråga kommit på att det här med hoppning är skitkul...

Så min fråga lyder; Om jag lyckas få fram en kopia av hennes mätintyg (från ponnytravförbundet etc.), kan jag få starta ponnyn i hoppning ändå, eller måste man medföra orginalhandlingar...? :confused:
(Jag kanske bör tillägga att det rör sig om enklare klubbtävlingar..)

Sv: Borttappat mätintyg!!

På baksidan av pappret man får sin ryttarlicens på så står det hur man går till väga om man förlorar mätintyg så jag skulle ta kontakt med ridsport förbundet om jag var du.
Jag kommer givetvis inte ihåg hur man skulle göra då jag själv inte har någon tävlande ponny..........

Okay! Tack! :bow::bow:

Har ingen ryttarlicens själv, så jag får kontakta ridsportförbundet helt enkelt!

Hej! Mätintyget på våran ponny var också borta men förra ägaren lyckades få tag i mätmannen som skickade kopia med en underskrift från denne att det var ok! Lycka till!

Liknande trådar

Avel Ja, som rubriken lyder, hur sjutton går man till väga med allt. Jag har läst boken "att bli med föl", men har ändå några frågor. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 475
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 023
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka