BoT nackvärmare, för häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 395
L

Lawendel

Finns det? Eftersom pålle har envisa problem med nacken, och jag bara har bra erfarenheter av BoT, så tycker jag att nackvärmare för häst borde finnas! För det finns ju många hästar som har nackproblem...

:)

Sv: BoT nackvärmare, för häst?

Finns det? Eftersom pålle har envisa problem med nacken, och jag bara har bra erfarenheter av BoT, så tycker jag att nackvärmare för häst borde finnas! För det finns ju många hästar som har nackproblem...

:)
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

halstäcken finns ju som stäcker sig upp till nacken..

Och VAD är kul med det :confused:?

Alltså, jag menar inte nackVÄRMARE, utan något som man kan ha på hästens nacke (som en luva kanske :p:p), som har BoT's funktion. Det finns ju bandageunderlägg, täcken o.s.v. från BoT, så varför skulle det inte funka med något som man kan ha på nacken på hästen? Som då INTE sitter på ett täcke.

halstäcken finns ju som stäcker sig upp till nacken..

Ja, men det finns ju inga som har BoT's funktion.. Eller?

Och för dom som inte vet så står BoT för Back On Track.. Om det nu är någon som tror nåt annat :p

BOT har halstäcken
Annars får du väl köpa en BOT-linda och linda runt hästens nacke ;)

klart deras halstäcken har funktionen som allt annat från dem som inte har wear efter sig.

annars ta en padd och klipp sönder och sy kardborre och vipps så har du en liten "padd" du kan fästa på grimman etc så har du för enbart nacken.

Var på BoT infokväll hos en ridsportbutik i närheten. Hon som pratade sa att de håller på att ta fram en nackvärmare för hästar just för att det är ett problemområde för många hästar. Hon gav tipset att använda karborrepaddarna, alltså sätta ihop dom runt halsen/nacken.

klart deras halstäcken har funktionen som allt annat från dem som inte har wear efter sig.

Men jag visste inte att dom hade halstäcken!

Var på BoT infokväll hos en ridsportbutik i närheten. Hon som pratade sa att de håller på att ta fram en nackvärmare för hästar just för att det är ett problemområde för många hästar. Hon gav tipset att använda karborrepaddarna, alltså sätta ihop dom runt halsen/nacken.

Vad bra :banana:!

Men jag fattar inte varför Bill tyckte att det var så kul :confused: :p?

Jag brukar använda mig av ryggstycket på hals o nacke på pållen. Sitter hyfsat om man knyter i ringarna så de fäster åt på undersidan av halsen. Vill man ha de riktigt stabilt kan man sy fast ett kardborreknäppe längst upp vid öronen o fästa på grimman.

För att Bill är Bill.. Och det är tyvärr inget att göra åt :angel:

För övrigt:
Jag har för mig att det ska finnas något liknande fast med magneter i, men jag är inte säker!

Åh nemen titta, där var de ju :D Så går det när man inte orkar läsa hela tråden.

TS tänk bara på att de är karens på magneter om du skulle välja dem.

Vad menar du med att det skulle vara karens på magneter?

Tävlingshästar använder ju väldigt ofta magnet täcken och även de magnet nackstycken som nämns ovan.

OBS! Tänk på att magnetprodukter har karens inom både trav- & ridsport

citat från deras hemsida. Ja magnet är de karens på. Tack och lov är de ej karens på BoT

Finns det någon karens för magnetprodukter?

TRAVSPORT
Texten i reglementet årgång 2005 lyder:

43§
---
På häst intagen i STC:s register eller häst som tränas och/eller tävlar i Sverige är följande åtgärder förbjudna
---
behandling med all form av magnetterapi på tävlingsdagen inom ban- och stallområde
---

RIDSPORT

Förtydliganden/ändringar i TR I Gemensamma bestämmelser
(Gäller från 1 januari 2004)

Mom. 173:

---
- Behandling med el eller magnetutrustning är ej tillåten på tävlingsdagen,
inom tävlingsområdet.
---

http://www.magnethealth.se/ShowPage.aspx?PageID=59

Ok det visste jag inte. Tycker bara det var konstigt eftersom jag vet flera ryttare som tävlar internationellt som använder olika magnet utrustning

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
352
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka