Bota blekhet

Jag var också extremt blek som liten (som en liten, tunn, vandrande Alvedon ungefär :p), och blev aldrig solbränd, jag blev bara bränd. När jag skulle ta studenten (för hela sex år sen, vart gick tiden?) så bestämde jag mig för att faktiskt försöka få någon annan hudfärg än mina enda alternativ, kritvit eller grisrosa. Jag började tidigt, tidigt på våren med att bara sitta ute (naturligtvis dränkt i solskyddsfaktor för småbarn), och sen öka lite, lite grann undan för undan. I början kanske det var fråga om att sola ansiktet och typ underarmarna.

Naturligtvis har alla mina tre syskon ett helt annat pigment och blir bruna som pepparkakor bara de sticker näsan utanför dörren, så jag stack ut ännu mer i sällskap med dem. Men nu, efter sex års solande, har min kropp vant sig, för förra året var jag inte blekare än någon annan. Jag bränner mig heller inte riktigt lika lätt nu. En väldigt långsiktig process kanske, men det har åtminstone fungerat.
 
@Niyama Jag vill slippa att bränna mig:) Men om jag ska tro @Kiwifrukt är det bara att satsa på en sexårs plan:p

Sen kommer jag nog aldrig bli brun, jag satsar på en färg där man inte kan gå på ögonmåttet var alla mina blodkärl ligger.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp