Bukefalos 28 år!

Botox i pannan?

Åh, skrattrynkor som är så fint att se :love: tänker alltid att den personen nog är en person som skrattar mycket när jag ser såna :D men jag kanske är lite knasig. Det vore ju inte första gången jag har "fel" åsikt i såna typer av frågor, haha.
Jag är likadan! Jag älskar skrattrynkor, lite väderbiten hud och gärna en krokig näsa dessutom! :heart Det ska synas att man lever.
 
Åh, skrattrynkor som är så fint att se :love: tänker alltid att den personen nog är en person som skrattar mycket när jag ser såna :D men jag kanske är lite knasig. Det vore ju inte första gången jag har "fel" åsikt i såna typer av frågor, haha.
Åh! Jag tänker exakt likadant! När jag för några månader sedan upptäckte att jag hade fått antydan till kråksparkar blev jag så glad :D
 
Hoppas det är ok med en fråga, har en kollega (som jag inte jobbar med längre) som använde botox och filler till sina läppar och rynkor. Dagen efter hon hade gjort det (en av gångerna) kom hon till jobb alldeles blå (typ blåmärke) runt hela munnen. Är det vanligt att det kan bli så?
Jag har fillers i läpparna (eller ja, det mesta har väl gått ur vid det här laget) men jag har också fått rejäla blåmärken. Väntade mig inget annat med tanke på hur lätt jag får blåmärken annars och hur tex, mina armar ser ut efter att jag fått dropp/tagit blodprover :D men det är väl individuellt.
 
Åh, skrattrynkor som är så fint att se :love: tänker alltid att den personen nog är en person som skrattar mycket när jag ser såna :D men jag kanske är lite knasig. Det vore ju inte första gången jag har "fel" åsikt i såna typer av frågor, haha.

Hahaha åhhh :love: Du har inte alls fel åsikt, jag tycker också att det hör till, är naturligt och vackert (dubbelmoralen haglar), men just för tillfället har jag svårt att acceptera fanskapet! :cautious::o
 
Hahaha åhhh :love: Du har inte alls fel åsikt, jag tycker också att det hör till, är naturligt och vackert (dubbelmoralen haglar), men just för tillfället har jag svårt att acceptera fanskapet! :cautious::o
Har du tittat på plasmapen behandlingar istället. Det verkar vara ett mer bestående resultat. Sök på hashtaggen på Instagram tex.

Mvh Miks
 
Hoppas det är ok med en fråga, har en kollega (som jag inte jobbar med längre) som använde botox och filler till sina läppar och rynkor. Dagen efter hon hade gjort det (en av gångerna) kom hon till jobb alldeles blå (typ blåmärke) runt hela munnen. Är det vanligt att det kan bli så?
Jag gör fillers flera gånger om året (1-2 gånger under ögonen per år och 2-3 gånger per år för läpparna) och jag får alltid blåmärken. Får en salva numera av min fillersperson som dämpar det, annars håller blåmärkena i sig i 3-4 veckor. Med salvan försvinner det på max en vecka.
 
Jag gör fillers flera gånger om året (1-2 gånger under ögonen per år och 2-3 gånger per år för läpparna) och jag får alltid blåmärken. Får en salva numera av min fillersperson som dämpar det, annars håller blåmärkena i sig i 3-4 veckor. Med salvan försvinner det på max en vecka.
Vad heter salvan? Kan vara något att ha i åtanke inför nästa gång för min del.
 
Har du tittat på plasmapen behandlingar istället. Det verkar vara ett mer bestående resultat. Sök på hashtaggen på Instagram tex.

Mvh Miks

Ja, jag har tittat på det också, men det är inte ett alternativ just nu då jag inom kort kommer att exponeras mycket av sol. Kanske senare, men det är också en rätt dyr behandling (behövs flera) och även om det är ”permanent”, så beror det ju på hur snabbt huden åldras efter det och går tillbaka till ursprungligt läge. Har du gjort det?
 
Jag bläddrade i tidningen M i morse, och läste en kommentar i en artikel av Amelia Adamo, där hon berättar att hon använder "pannbotox" som "lyfter ögonen en smula". Så det låter ju som om det snarare just lyfter än gör hängigt?
Det finna ett speciellt ställe att injicera för ögonbrynslyft. Men generellt finns fortfarande en risk för övergående, hängande ögonlock. Min neurolog frågar varje gång om jag råkade ut för det senast (det har aldrig hänt). Tror man inte på den biverkningen är det bara att googla.
 
Det finna ett speciellt ställe att injicera för ögonbrynslyft. Men generellt finns fortfarande en risk för övergående, hängande ögonlock. Min neurolog frågar varje gång om jag råkade ut för det senast (det har aldrig hänt). Tror man inte på den biverkningen är det bara att googla.

Men som jag fattade det så är inte det något övergående, utan de blir hängande tills att botoxen går ut ur kroppen. Kanske är skillnad om man lägger den för att lyfta ögonbrynet och att lägga den för pannan. Min väninna sa som sagt att hon brukar lägga över ögonbrynen, då blir det även bättre i de horisontella rynkorna i pannan (eller åtminstone uppfattade jag henne så).
 
Men som jag fattade det så är inte det något övergående, utan de blir hängande tills att botoxen går ut ur kroppen. Kanske är skillnad om man lägger den för att lyfta ögonbrynet och att lägga den för pannan. Min väninna sa som sagt att hon brukar lägga över ögonbrynen, då blir det även bättre i de horisontella rynkorna i pannan (eller åtminstone uppfattade jag henne så).
Enligt min neurolog försvinner det på 3 månader om man har oturen att råka ut för det. Alltså lika länge som effekten av botox varar.
 
Ja men det är det jag menar, vill inte gå 3 månader så! 🙄
Det är en risk du tar, men den är inte jättestor. En person i en migrängrupp skrev att hon får hängande ögonlock och blåmärken varje gång. Fattar inte hur den som sprutar henne lyckas, jag har aldrig fått mer än ett pytteblåmärke vid ett tillfälle. Men då går jag hos en rutinerad neurolog.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 253
Senast: fridaxi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
278
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 580
Senast: Nominous
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 510
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp