• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sock
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 035
Sv: botulism

Utveckla var det, ja! Man har olika teorier om varför en låg ts-halt (25-35%) orsakar ett lägre foderintag.

I de studier som jag har tagit del av diskuterar man om det högre innehållet av fermentationsprodukter eller det lägre pH-värdet i foder med låg ts-halt kan göra det mindre begärligt.

En annan faktor är ju att hästar som fodras med ett blött ensilage inte orkar äta den mängd som krävs för att uppnå önskvärd ts-kvot.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag kollade deras villkor och de har faktiskt en klausul om det 🥺 "Har direktreglering beviljats och ersättning utbetalats men det... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 656
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka